זקי רכיב מכחיש את השמועות על פיצוץ עסקת "מעריב"

רכיב ל"גלובס": "נמשכות הבדיקות הנדרשות להשלמת העסקה; אין לי כוונה לסגת" ■ עיקר הקשיים במימוש העסקה נוגעים לבדיקות שמבצע רכיב מול בנק הפועלים

זקי רכיב ממשיך בבדיקותיו בנוגע ל"מעריב" - כך הוא מאשר בשיחה עם "גלובס". "הכול מתקיים על-פי המתווה המתוכנן, כסדרו", אמר אתמול (ג') רכיב. לדבריו, נמשכות "הבדיקות" הנדרשות להשלמת העסקה, ואין לו כוונה לסגת מהעסקה לפי שעה.

ל"גלובס" נודע כי עיקר הקשיים במימוש העסקה נוגעים לבדיקות שמבצע רכיב מול בנק הפועלים. במסגרת ההסכם אמור רכיב לכסות את חוב "מעריב" לבנק, אשר עומד על 110 מיליון שקל.

ישלם 50% מהחובות

עם זאת, למרות ציפיות ב"מעריב" להעברת הכסף כבר בסוף השבוע הנוכחי או בראשית השבוע הבא, נראה כי רכיב ינצל את הזמן העומד לרשותו ויעביר את הכסף - אם יבחר לעשות זאת - רק בסוף החודש, על-פי המתווה שנקבע.

נדמה כי לפי שעה הצדדים בעסקה - רכיב ועופר נמרודי - מצויים בתקופת המתנה הדדית, ולא מתנהל מגע או קשר מכל סוג שהוא בין הצדדים. על-פי מקורביו של רכיב, הוא נחוש להיכנס לעיתון.

בתקופה האחרונה נפוצו שמועות עיקשות כי מיליארדר ההיי-טק, שחתם על הסכם לכניסה ל"מעריב" במאי השנה, חוזר בו מהחלטתו נוכח העובדה שהעברת הכספים אינה מתבצעת. אתמול, כאמור, הכחיש רכיב את הדברים.

על-פי ההסכם המתוכנן, אמור רכיב להשקיע יותר מ-200 מיליון שקל בכניסתו לעיתון, למעלה מ-50% מהם לכיסוי חובות העיתון, שבשליטת הכשרת היישוב ועופר נמרודי.

בסוף התהליך אמורים להחזיק נמרודי ורכיב 44% ממניות החברה, כל אחד, ואילו הציבור אמור להחזיק ב-12% הנותרים.

רכיב, בעל ניסיון רב בתחום היי-טק, הבהיר בוועידת התקשורת של "גלובס" בחודש שעבר כי הוא מתכנן להפוך את "מעריב" לחברת טכנולוגיה ולעשות שימוש בחוזקה - התוכן ואנשיה - על מנת להתאימה למהלכים המתרחשים בשוק העיתונות העולמי.

כפי שפורסם ב"גלובס", רכיב אף החל בפגישות עם יועצי נדל"ן על מנת להעתיק את העיתון ממקום מושבו המיתולוגי ברחוב קרליבך בתל-אביב לשכונת רמת-החי"ל בעיר.

מ"מעריב" לא נמסרה תגובה עד לפרסום הידיעה.

22
 22