מסננת אונליין: עם Drippler תקבלו מידע עדכני ובזמן אמת

השירות מאפשר לסנן ברשת מידע על גאדג'טים, כך שמתקבלות רק התוצאות הרלוונטיות ממנועי החיפוש ■ "אנחנו מעוניינים לשנות את האופן שבו משתמשים משיגים מידע - כדי שלא יהיה צריך לברור בין מיליוני תוצאות לא רלוונטיות שמתקבלות"

כל מי שגולש ברשת כמה שעות ביום מכיר את תחושת התסכול שלעתים נוצרת בשל עומס המידע ברשת; משתמשים רבים שמחפשים אחר מידע ספציפי, מתקשים לעמוד בקצב ההתפשטות של האינפורמציה המציפה את אתרי התוכן והבלוגים. ריבוי מקורות המידע הוא זה שהוביל לפיתוחם של שירותים רבים המתיימרים לסייע בסינון החומר הרלוונטי, ואחד מהם הוא Drippler.

Drippler הוקם ב-2009, על ידי מתן תלמי ודותן גלרון, יוצאי יחידת 8200 ובעלי עבר עשיר בתעשיית ההיי-טק הישראלית. "המטרה של השירות שלנו היא לסייע למשתמשים לקבל מידע רלוונטי, עדכני ובזמן אמת, בכל הנוגע לגאדג'טים שיש בידם או שהם מתעניינים בהם", מסביר תלמי. "אנחנו מעוניינים לשנות את האופן שבו משתמשים משיגים מידע כיום, כזה שמחייב אותם לרדוף אחר המידע ולברור בין מיליוני תוצאות שמתקבלות במנועי החיפוש, וכך למנוע מהם לפספס מידע חשוב".

השירות, שעלה לאוויר לפני 4 חודשים ועדיין נמצא בגרסת אלפא, מציע 5 קטגוריות שונות: מכשירי סלולר חכמים, קונסולות משחקים, נגני מוסיקה, טאבלטים וקוראי ספרים אלקטרוניים. משתמשים יכולים להגדיר מהו המוצר הספציפי בקטגוריה מסוימת שעליו הם מעוניינים לקבל את המידע העדכני. אז המידע מתקבל בכמה אופנים: באתר הייעודי של החברה, באמצעות קורא RSS, בפייסבוק, בטוויטר, ובקרוב גם בדואר אלקטרוני.

"הטכנולוגיה שבבסיס המוצר יודעת לעשות אגריגציה ממקורות המידע שאותם הגדרנו כמובילים, כגון אתרים או בלוגים מומלצים, לסנן את הרעש ואת התוצאות הלא רלוונטיות, ולהציע למשתמש רק את המידע הכי רלוונטי לו", מדגיש תלמי.

כך, המידע שמוצע לגולש כולל מידע רלוונטי טרם רכישה הגאדג'ט, כגון שמועות על המוצר, סקירות, השוואות מוצרים, תאריכי השקות, ושינויים במחיר, בצד מידע רלוונטי לאחר רכישה, כגון אפליקציות מומלצות, עדכוני תוכנה או תמיכה טכנית, טיפים ואף מוצרים נלווים לגאדג'ט. "כל מה שעוזר ומעניין את המשתמש", מסביר תלמי.

עד כה השקיעו היזמים בחברה כמה עשרות אלפי דולרים, וכעת נמצאת החברה בסבב גיוס ראשון. לדברי תלמי, לשירות רשומים כבר עשרות אלפי משתמשים, למרות שמדובר במוצר צעיר. כמו כן בקרוב הם מתכננים להשיק פיצ'רים נוספים, כגון ממד פרסונלי שיאפשר להתאים את המידע לפרופיל של הגולש ולהגביר את מידת הרלוונטיות, בצד קטגוריות חיפוש נוספות.

* איך עושים מזה כסף?

תלמי: "השירות ניתן חינם באתר של החברה, והגולשים נחשפים לפרסומות רלוונטיות ומפולחות. בעתיד, נציע את הטכנולוגיה במודל SaaS לאתרים בתחום ולקמעונאים שמוכרים גאדג'טים ורוצים לאפשר ללקוחות שלהם לקבל מידע עדכני ובזמן אמת על המוצרים הללו". כרגע השירות מוצע רק בשפה האנגלית, שכן Drippler מתמקדת כעת בשוק האמריקני, אולם תלמי טוען כי בעתיד הם ישלבו יכולות סריקה של שפות נוספות.

Shopping.com, הסטארט-אפ הישראלי שמאפשר השוואת מחירים ברשת ונרכש על ידי e-Bay, הוא כמובן אחד המתחרים, אולם תלמי מציין כי "יש הרבה מאוד שירותים שמספקים את המידע הרלוונטי לפני הרכישה ומסייעים בקבלת ההחלטה, אבל אנחנו מציעים את השלב המשלים ומלווים את המשתמש בכל התהליך. הטכנולוגיה שלנו היא למעשה שכבה שמגשרת בין כל המידע הקיים לבין המשתמשים, ומציעה אותו בזמן אמת".