ביהמ"ש אסר על זכיין קפה ג'ו להעביר סניפים לרשת קפה קפה

ביהמ"ש הוציא צו מניעה זמני במעמד צד אחד האוסר על רון קליין, זכיין רשת בתי-הקפה "קפה ג'ו" שמפעיל 5 סניפים, להעביר אותם לידי רשת "קפה קפה" או כל מפעיל אחר

שופטת בית משפט השלום בתל-אביב, תמר אברהמי, הוציאה אתמול (ג') צו מניעה זמני במעמד צד אחד, האוסר על זכיין רשת בתי-הקפה "קפה ג'ו", רון קליין, ועל חברות שבשליטתו שמפעילות 5 סניפים של הרשת (בנתיבות, בחיפה, בקסטינה, בקריית שדה-התעופה ובאילת), להעביר אותם לידי רשת "קפה קפה" או כל מפעיל אחר.

לדברי המבקשים, העברה כזו מנוגדת להסכמי הזיכיון הקובעים כי על הזכיין להפעיל סניפים למשך 60 חודשים, להימנע מהפעלה של בית-קפה אחר באותו מיקום למשך תקופה של שנה לאחר תום הסכם הזיכיון, ולהימנע מהעברה של זכויותיו ללא קבלת אישור של הרשת.

"הצו ניתן בכפוף לכך ש"קפה ג'ו" ימציא לבית המשפט התחייבות עצמית ללא הגבלה בסכום, להבטחת פיצוי רון קליין והחברות שבשליטתו כתוצאה ממתן הצו, ובכפוף להפקדת ערבות צדדים שלישיים עד לסך 350 אלף שקל ופיקדון כספי של 50 אלף שקל", קבעה השופטת, שציינה כי התביעה העיקרית עדיין לא הוגשה, ואם לא תוגש תוך 7 ימים - יפקע הצו.

בבקשה למתן צו המניעה ציין בא-כוח "קפה ג'ו", עו"ד אריאל מייטליס ממשרד עוה"ד דב וייסגלס, כי העובדה שכוונת הזכיין להסב את הסניפים לרשת "קפה קפה" נחשפה ל"קפה ג'ו" רק בפרסומים תקשורתיים, וגרמה לו לתדהמה.

עוד נטען בבקשה כי ל"קפה ג'ו" נודע כי קליין מפעיל לחצים על מנהלי החברות הזכייניות בהן הוא שותף להעברת הסניפים לרשת "קפה קפה", חרף ההתחייבויות בהסכמי הזיכיון. בבקשה נטען כי מעבר כזה יסב לרשת "קפה ג'ו" פגיעה כלכלית ותדמיתית כבדה.