רבוע כחול נדל"ן מממשת האופציה להקמת חניון גבעון בת"א

הקמת המתחם הצמוד למתחם השוק הסיטונאי יבוצע בשיתוף עם קבוצת גינדי השקעות וחברת משה ויגאל גינדי, שזכו במכרז עיריית ת"א בחודש שעבר ■ העלות הכוללת של הקמת החניון תסתכם בכ-144 מיליון שקל

‎חברת רבוע כחול נדל"ן , בניהולו של זאב שטיין, החליטה לממש את אופציית השותפות בפרויקט החנייה ופיתוח הכיכר במתחם גבעון בתל אביב בשיטת ה-‏BOT‏ יחד עם חברת גינדי השקעות וחברת משה ויגאל גינדי, שזכו במכרז עיריית ת"א בחודש שעבר.

העלות הכוללת של הקמת החניון תסתכם בכ-144 מיליון שקל. רבוע כחול נדל"ן, שבשליטת דודי ויסמן, מממשת את האופציה להתקשר בהסכם עם גינדי השקעות והאחים גינדי להקצאת 50% מהון המניות בחברת חניוני תל אביב (שם החברה שהוקמה לצורך ההשתתפות במכרז העירייה).

שלוש החברות זכות יחדיו אף במכרז מתחם השוק הסיטונאי הסמוך. חברת גינדי השקעות היא בשליטת מנור גינדי, אורי לוי, אייל פרידמן וכפיר גינדי.

‏ מתחם גבעון משתרע על פני כ-32 דונם וגבולותיו הם בין רחובות הארבעה מצפון, קרליבך במערב, החשמונאים בדרום ואוסוולדו ארניה במזרח. המתחם מורכב משבעה בניינים בשטח בנוי כולל של כ-58 אלף מ"ר הבנויים סביב חניון "הארבעה". הקרקע ומהמבנים שייכים לעיריית תל אביב והוחכרו לתקופות שונות לדיירים שמאכלסים אותם.

‏ במסגרת פרויקט מתחם גבעון יוקם מתחם תת קרקעי של כ-1,000 מקומות חנייה, הקמת כיכר עירונית פנימית מעין פיאצה והיפוך של המסחר אל פנים הכיכר. שלוש פעולות אלה נכללות במכרז הנוכחי שהתפרסם לפני כשלושה חודשים ונסגר בחודש מאי. מכרז נוסף אמור להתפרסם לשיפוץ הבניינים הקיימים ותוספת בנייה על בניינים קיימים עד גובה של שבע קומות.

זאב שטיין, מנכ"ל רבוע כחול נדל"ן: "חניון גבעון נמצא בתווך בין מתחם השוק הסיטונאי לבין מתחם דרום הקריה. בסה"כ צפויים להיבנות בשני המתחמים הללו מאות אלפי מ"ר. גידול בזכויות ובשימושים צפויים לייצר ביקושים לחניות בכל שעות היום והלילה, ואף לגרום למחסור בחניות ככל שזכויות הבניה הקיימות באזור תמומשנה. כידוע, אחד הפרמטרים החשובים ביותר להצלחת הקניון המתוכנן בשוק הסיטונאי הוא המצאות חניה נוחה ובשפע. לכן, יש חשיבות רבה בפיתוח מתחם גבעון והפיכתו לחלק אינטגרלי מהיצע החניה והנגישות למתחם השוק. רבוע נדל"ן רואה במתחם גבעון השקעה אסטרטגית שתתרום ללא ספק לפיתוח האיזור כולו ובעיקר לפיתוח מתחם השוק הסיטונאי."

‏הקריטריונים לזכייה במכרז לא היו סכום ההשקעה אלא משך תקופת הקמת החניון ותפעולו כפי שהוצע על ידי המועמדים. הצעתן של חברת גינדי השקעות וחברת משה ויגאל גינדי התייחסה למשך הקמה של כ-30 חודשים ואילו תקופת הפעלת החניון היא 20 שנה.