הטיפ היומי: קרנות סל דיבידנד שנלחמות בדפלציה

אחת הדרכים שבאמצעותן מתמודדים מנהלי ההשקעות עם הבעיה היא צבירה של מניות איכותיות שמשלמות דיבידנדים ■ על פי מרקטווץ', בשוק האמריקני קיימות כ-12 קרנות סל בקטגוריה הזו

בעוד שבישראל החשש הגדול בחודש החולף היה מהתפרצות אינפלציה, בארה"ב החשש הגדול הוא דווקא מן התהליך ההפוך - דפלציה - שמהותו ירידת מחירי מוצרי הצריכה והשירותים. הדפלציה נחשבת לתהליך שלילי שעשוי למנוע את התאוששות המשק האמריקני.

אחת הדרכים שבאמצעותן מתמודדים מנהלי ההשקעות עם הבעיה היא צבירה של מניות איכותיות שמשלמות דיבידנדים, מכיוון שתזרים המזומנים שהן מייצרות יכול לייצר כוח קנייה בסביבה דפלציונית. אתר MarketWatch מסמן שלוש קרנות סל (ETFs) שיכולות לסייע גם לכם לרכוב על הגל.

על פי מרקטווץ', בשוק האמריקני קיימות כתריסר קרנות סל בקטגוריה הזו, כשבאתר בחרו להתמקד בקרנות שמנהלות את סך הנכסים הגדול ביותר: iShares Dow Jones Select Dividend Index Fund (סימול: DVY ) עם 4.3 מיליארד דולר, Vanguard Dividend Appreciation (סימול: VIG) עם 3.7 מיליארד דולר ו- SPDR S&P Dividend (סימול: SDY) עם 2.4 מיליארד דולר.

אנשי האתר מציינים כי כל אחת מהקרנות הללו מבוססת על מדד שמנסה לשקף את הביצועים של המניות בעלות תשואת הדיבידנד הגבוהה ביותר. כולן אמנם מנסות להימנע מחברות שתשואת הדיבידנד שלהן הפכה גבוהה רק משום שהן נמצאות במצב קשה ומחירן נחתך בחדות, אך כל אחת מהן משתמשת במודל שונה כדי לעשות זאת.

מדד Dow Jones Select Dividend דורש מהחברות שהדיבידנד למניה יהווה לא יותר מ-60% מהרווח למניה, כשהרעיון הוא לסנן החוצה חברות עם תשלומי דיבידנד גבוהים מדי, שעלולים להוביל למצב שפשוט לא ניתן יהיה להמשיך לשלם אותם.

מדד Mergent Dividend Achievers Select אחריו עוקבת ונגארד, ומדד S&P High Yield Dividend Aristocrats, כוללים בתוכם רק חברות שהגדילו את תשלומי הדיבידנדים בכל אחת מ-10 ו-25 השנים האחרונות, בהתאמה. הרעיון כאן הוא ליצור היסטוריה ארוכה ועקבית של הגדלת תשלום הדיבידנד, כדי לסנן את אותן חברות שנקלעו למצוקה ונחתכו בשוק.

[לאתר תעודות סל ו-ETF's]