"אצליח להשיג סבסוד למשכנתאות במושב החורף"

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס בגלי צה"ל: "המבצעים של הקבלנים - עדות לשינוי מגמה במחירי הדירות" ■ "היום אין שום הבדל אם אתה קונה דירה בדימונה או בת"א, או אם זאת דירה ראשונה או עשירית" ■ התייחס לבלגן הנתונים בין הגורמים - שלא יודעים באמת בכמה התייקרו הדירות

"אני רואה את המבצעים של הקבלנים על הדירות, ומסיק מזה שיש שינוי מגמה, כאילו הם אומרים 'עכשיו אנחנו רוצים לחסל את הסחורה'. אני מסכים שהמחירים עדיין גבוהים מאד. האם המגמה השתנתה? אם יש על זה ויכוח, סימן שהמצב טוב יותר מב-2009" - כך אמר הבוקר (ה') שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, בראיון לגלי צה"ל שנערך על רקע הסוגיה שפורסמה בתחילת השבוע במוסף הנדל"ן של "גלובס" - לפיה אף גורם ממשלתי לא יודע באמת בכמה עלו מחירי הדירות.

"אם הממשלה תבדיל לאורך כל הדרך בין דירה ראשונה לשנייה היא תקל מאד על זוגות צעירים. הגדלת היצע הקרקעות היא לא פתרון קסמים, ואין לנו כל כמות שאנחנו רוצים", אמר אטיאס. "היום אין שום הבדל אם אתה קונה דירה בדימונה או בת"א, אם זאת דירה ראשונה או עשירית, ואם זאת דירה שנקנית להשקעה או דירה לזוג צעיר. זה מוטעה, אני עדיין נאבק על זה, וחושב שיש דברים שאצליח להשיג בחורף הקרוב, לפחות במה שקשור לסיבסוד משכנתא".

"צריך לעשות כל הזמן את ההפרדה ולהקשות על מי שקונה דירות להשקעה. הם בעיקר לוקחים את הדירות הכי קטנות וזמינות למגורים. בין השאר זה בגלל הריבית המאד נמוכה של בנק ישראל".

"על רוב הדברים אין הסכמה, ואנחנו ממשיכים לפעול. אין אף אחד שאומר 'אוקיי, הבנו את הסיפור, הזוגות הצעירים נאנקים תחת העול, בוא נעשה'. אין שילוב כלים אמיתי בממשלה - לא ישיבות ותוכניות, אלא מעשים".

על הפער בין מסדי הנתונים השונים אמר שר השיכון: "השמאי הממשלתי, שפירסם את המחירים הגבוהים ביותר, מתייחס לדירות 4 חדרים ב-14-17 יישובים - כי הוא אומר שזה המוצר החזק ביותר בשוק. אבל כשמסתכלים על הסל הכולל זה לא נתון שאפשר להתבסס עליו. משרד האוצר לוקח עסקאות אמת ומנתח אותן".

"כדי שלא יהיה ויכוח, נפגשתי עם שר האוצר ורשות המסים", סיפר אטיאס, "והצעתי שנקים מאגר אחד שיהיה אורים ותומים. אמרו לי - הנתונים הם סוד. אמרתי שלא צריך ת"ז של הרוכשים, אלא רק נתונים עובדתיים - איפה, איזה דירה, בכמה נמכרה. עכשיו עובדים על זה. אני מקווה שבחודשיים הקרובים ייגמרו הוויכוחים של הסודות ומי מרכז מה".