כריש מותקף: יזמי "הכרישים" בערוץ 10 תובעים את אביב צידון

19 משתתפים בתוכנית "הכרישים" תובעים כ-700 אלף שקל מ"המרכז הישראלי לממציאים" שבבעלות צידון ■ "הוצגו לנו מצגי-שווא כדי לגבות מאיתנו כספים ולהתעשר על חשבוננו"

‎‎‏19 ממציאים ובעלי רעיונות, שיצרו קשר עם איש העסקים אביב צידון במסגרת תוכנית הטלוויזיה "הכרישים" בערוץ 10, בה השתתף צידון כמשקיע שמחפש רעיונות חדשים "לעשות כסף", הגישו נגדו שלשום (ג') לבית משפט השלום בתל-אביב תביעה בסך יותר מ-700 אלף שקל. זאת, בטענה כי לא קיבלו בתמורה לרעיון ולהשקעה הכספית מצדם את שירותי התכנון והייצור להמצאותיהם, שצידון התחייב להעניק להם כדי להביאם למימוש מסחרי.

עוד נתבעים המרכז הישראלי לממציאים (אי.סי.אי.אי בשיטת שניידר) שבבעלות צידון, ושותפיו העסקיים, יוסף שניידר ואורי צידון.

‏באמצעות עוה"ד ברוך בר-און ואלון וגנר טוענים התובעים כי בעקבות צפייתם בתוכנית "הכרישים" הם התרשמו כי צידון - המנכ"ל, היו"ר ובעל המניות העיקרי (49.3%) בחברת ‏RVB Holdings‏ לפיתוח טכנולוגיה צבאית - הוא איש עסקים אמיד וישר.

לדבריהם, למרות התחייבויותיו, באמצעות הסכמים שנחתמו, לא סיפק להם צידון את המוצרים והשירותים שהתחייב לספק לפיתוח רעיונותיהם, או כל תמורה אחרת לכספם.

התחמקות מפירעון

‏‎‎לטענת התובעים, הנתבעים ידעו כי המרכז הישראלי לממציאים אינו עומד בהתחייבויותיו, ולמרות זאת איפשרו לו להתקשר איתם, לגבות מהם כספים ולהתעשר על חשבונם.

"כיום מסתתרים הנתבעים מאחורי מסך ההתאגדות ומבקשים לחמוק מפירעון חובותיה", נטען בתביעה.

‏התובעים גם טוענים כי הנתבעים פעלו בחוסר תום-לב של ממש ובמטרה להונות אותם, בכך שסמוך למועד סגירת שעריו של המרכז, שנסגר ביוני אשתקד, הם המשיכו להתקשר עם ממציאים ולגבות מהם כספים. זאת, בידיעה ברורה וחד-משמעית כי המרכז עומד להיסגר.

‏רשימת התובעים כוללת בין השאר את אורנה בן-חמו, שביקשה לפתח מוצר שנקרא "ערכה לניקיון סניטרי", ובתמורה לסיוע המרכז שילמה לו יותר מ-80 אלף שקל; נעם בכר, שרצה לפתח מכשיר שאמור לעכב צמיחת שיער בגוף, ולשם כך שילם למרכז מ-17 אלף שקל; שירי עזרן, שביקשה לפתח מוצר של "תליון נייד עם בושם מובנה"; ודוד חזן, שביקש לפתח "ידיות מתוכננות למושב אסלה".

טרם הוגש כתב הגנה. ‏‎‎‏