דורי מדיה במו"מ מתקדם להשתתפות במכרז הערוץ הערבי

ענקית הטלנובלות הישראלית ניהלה באחרונה מגעים לבחינת חבירה לאחת הקבוצות המתגבשות ■ גם בחברת חדשות ערוץ 2 נערכו פגישות עם גורמים שונים המבקשים לשתף אותה במכרז

חברת דורי מדיה בדרך למכרז על הפעלת ערוץ הטלוויזיה הייעודי בשפה הערבית - כך נודע ל"גלובס". ענקית הטלנובלות הישראלית ניהלה בתקופה האחרונה מגעים לבחינת חבירה לאחת הקבוצות המתגבשות סביב המכרז, שצפוי להיסגר בחודשים הקרובים.

לחברת דורי מדיה זרועות הפקה והפצה בארץ ובחו"ל, והיא נחשבת לאחד הגורמים הישראלים הבולטים בשוק התקשורת העולמי. בישראל חתמה דורי מדיה באחרונה על הסכם מחודש מול חברת הכבלים HOT להפעלת ערוצי הסרטים שלה בהיקף של בין 45 ל-48 מיליון דולר, ובימים אלה מנהלת מגעים באשר להארכת חוזה ערוצי הסדרות של HOT, אשר על-פי ההערכה יספוג קיצוץ. כמו כן, מחזיקה חברת דורי בערוצי "ויוה" בישראל ובשורה של ערוצים העוסקים בז'אנר הטלנובלות סביב העולם.

יחד עם דורי מדיה, חברות אחרות שהביעו עניין בהשתתפות במכרז הערוץ הערבי הן ענני תקשורת, שתחבור במכרז לחברת אל בוסתני של מוסא חסדייה; וערוץ 9 דובר הרוסית, אשר על השתתפותו במכרז פורסם ב"גלובס" לראשונה.

כמו כן צפויים להשתתף קבוצת "פנורמה" של איש העסקים באסם ג'אבר וחברת "F קונקשן" של משפחת חמאם החיפאית המפעילה את הערוץ הישראלי-ירדני MIX.

ל"גלובס" נודע כי גם בחברת החדשות של ערוץ 2 נערכו פגישות עם גורמים שונים המבקשים לשתף אותה במכרז.

הערוץ הישראלי בערבית, אשר את המכרז לו מנהלת מועצת הכבלים והלוויין בראשותו של ניצן חן, יחויב לשדר חדשות במשך הזמן, ואלה יוכלו להיות חדשות שיירכשו מגופים אחרים.

בחדשות ערוץ 2 אומרים כי לפי שעה היא לא הצטרפה לקבוצה כלשהי.

בחברת דורי מדיה סירבו להגיב.