סאגת גלובוס: מחזיקי האג"ח לא משחררים את ה-IMAX באילת

למרות שהסדר החוב בגלובוס מקס אושר, טוענים המחזיקים כי לא שולמו ריבית פיגורים ושכר טרחה לעוה"ד ולנאמן ■ גלובוס מקס: "נתבע את הנאמן ונציגות מחזיקי האג"ח בגין חוסר תום לב"

3 חודשים לאחר שחתם על הסדר חוב עם נושי חברת גלובוס מקס שבשליטתו, נתקל יורם גלובוס במכשול בלתי צפוי - מחזיקי האג"ח מסרבים לשחרר את השעבודים על נכסי החברה (שעבוד ספציפי על קולנוע ה-IMAX באילת ושעבוד שוטף על כלל נכסי החברה). ל"גלובס" נודע, כי מחזיקי האג"ח טוענים שיורם גלובוס חייב למעלה מחצי מיליון שקל בגין ריבית פיגורים ושכר טרחה לעוה"ד ולנאמן האג"ח.

חברת גלובוס מקס פועלת בתחום מרכזי הקולנוע הגדולים (Megaplex) הכוללים אולמות להקרנת סרטים, תיאטרון IMAX ושטחי מסחר. החברה מפעילה היום שלושה מרכזים כאלה: בקריית ביאליק, נתניה ובאר שבע, וקולנוע IMAX באילת, ובסך הכול 50 אולמות קולנוע ו-1,650 מ"ר שטחי מסחר.

השקעות הענק יצרו אצל החברה משבר תזרימי, והיא התקשתה לעמוד בתשלום של כ-21 מיליון שקל למחזיקי האג"ח בחודש מאי האחרון. רואי החשבון של גלובוס מקס צירפו לתוצאותיה הערת "עסק חי", ובמקביל נוהל מו"מ להסדר חוב שנחתם בסוף חודש מאי. הסדר החוב כלל "תספורת" של כמעט 40% לעומת הערך המתואם של האג"ח ,שהונפקה בהיקף של 60 מיליון שקל ערך נקוב.

כעת טוענים מחזיקי האג"ח, שהחברה לא שילמה ריבית והצמדה מהיום הקובע עד התשלום בפועל, חודש לאחר מכן. בנוסף נטען, כי החברה לא שילמה את שכר הנאמן, הרמטיק נאמנויות, ואת שכר עוה"ד שייצגו את מחזיקי האג"ח, אריה דנציגר ואיציק יניב. בסך-הכול מדובר כאמור בסכום של כחצי מיליון שקל.

עו"ד ד"ר זאב הולנדר, המייצג את החברה, מסר בתגובה: "זאת שערורייה, ונתבע את הנאמן ונציגות מחזיקי האג"ח בגין חוסר תום לב. בהסדר החוב נקבע במפורש שמיד לאחר אישור ההסדר הם צריכים לשחרר את השעבודים, אך הם הפרו את החוזה. שילמנו 39 מיליון שקל מתוך 45 מיליון שקל במועד שנקבע, והיתרה תשולם בשנה הבאה".

גלובוס מקס עדיין לא פרסמה את תוצאותיה לסיכום המחצית. את הרבעון הראשון של השנה היא סיימה בצמיחה של 54% להכנסות של 21 מיליון שקל, ובשורה התחתונה הצטמצם ההפסד שלה ל-5.5 מיליון שקל לעומת הפסד של 7.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

אם אתם הולכים לסרט בסוף השבוע ונדמה לכם שהפופקורן והשתייה יקרים, אתם צודקים: 38% מההכנסות של גלובוס מקס מגיעים מהמכירות במזנונים.