לא שומרים ליום סגריר: שיא בשימוש בכספי הפנסיה ע"י עובדים

שיא חדש בארה"ב: מבין 11 מיליון העובדים בעלי תוכניות פנסיה בפידליטי, לקחו 11% הלוואה על חשבון הפנסיה ב-12 החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני, לעומת 9% בתקופה המקבילה אשתקד

מספר שיא של עובדים בארה"ב לוקחים הלוואות על חשבון הפנסיה שלהם על מנת לשרוד את המשבר הכלכלי, כך עולה מממצאי סקר שערכה חברת ניהול ההשקעות פידליטי אשר התפרסמו היום (ו').

הממצאים מראים כי מבין 11 מיליון העובדים אשר תוכניות הפנסיה (401k) שלהם מנוהלים ע"י פידליטי, לקחו 11% הלוואה על חשבון הפנסיה ב-12 החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני, לעומת 9% שביצעו מהלך דומה בתקופה המקבילה אשתקד. בסוף הרבעון השני היו ל-22% מהמשתתפים בתוכניות הפנסיה הלוואות כנגד חשבונות ה-401k שלהם.

משיכות כתוצאה ממצוקה כלכלית גם הן רשמו עלייה, למרות שבמונחים אבסולוטיים נותרו נמוכות למדי והסתכמו ברבעון השני ב-2.2% לעומת 2% ברבעון המקביל אשתקד. מרבית המשיכות האלו שימשו לשם הימנעות מעיקולי בתים או לצורך עמידה בתשלומי הלוואות ששימשו למימון לימודים.

"אנשים מתייחסים לתוכניות הפנסיה שלהם כמקור של הקלה, אשר עוזר להם להתמודד עם הקשיים הפיננסיים" אמרה סגנית נשיאת פידליטי והוסיפה "לאנשים פרטיים רבים זהו אמצעי החיסכון העיקרי".

לקיחת הלוואות על חשבון הפנסיה או משיכת התוכניות היו גבוהות ביותר בקרב עובדים בטווח הגילאיים 35-55, השנים הנחשבות לפוריות ביותר.

חברת פידליטי מבוסטון הינה אחת מחברות ההשקעות המנהלות קרנות הנאמנות הגדולה בארה"ב, בנוסף היא החברה המובילה בארה"ב לניהול ואדמיניסטרציה של תוכניות חיסכון לזמן פרישה כגון ה-401k, מה שהופך את הסקר החודשי שהיא מפרסמת לברומטר חשוב להתנהגותם של החוסכים.