אלוביץ' לקבוצת רכישה בת"א: "הפסיקו לשווק את הפרויקט"

ג'י גרופ, המארגנת של הקבוצה בצומת הפיל: "האופציה על הקרקע תירכש בימים הקרובים לאחר השלמת חתימת החוזה" ■ אלוביץ': "לא היו ואין לכם זכויות בקרקע"

חברת יורוקום נדל"ן של איש העסקים שאול אלוביץ' דורשת מחברת ג'י גרופ - שהתעניינה במגרש שבבעלות שותפות בראשות יורוקום נדל"ן במתחם צומת הפיל בצפון תל אביב - לחדול לאלתר מלשווק פרויקט מגורים בן 100 יחידות דיור במקום.

לאחר שפרטי הפרויקט ששיווקה "שיווק שקט" ג'י גרופ - באמצעות דוא"ל ללקוחות החברה וכן באתר אינטרנט אינטראקטיבי מושקע - התפרסמו ביום ה' ב"גלובס", הורידה ג'י גרופ, המתמחה בארגון קבוצות רכישה את האתר, שהיה בכתובת ‏www.wowtower.co.il‏, מרשת האינטרנט.

עתה מתברר כי ביום ה' האחרון דרשה זרוע ייזום הנדל"ן של אלוביץ', יורוקום נדל"ן - השותפה במגרש זה בעסקת קומבינציה עם משפחת מופרדי - מחברת ג'י גרופ לחדול לאלתר מלשווק את הפרויקט שבמגרש שלה ושל שותפתה. באותו יום, מסרה יורוקום נדל"ן ל"גלובס" כי "עשרות קבוצות פנו לחברה, וגם חברת ג'י גרופ הביעה עניין וקיבלה אינפורמציה, אך אין שום מו"מ מוגדר".

במכתב ששלח ביום ה' משרד עורכי הדין של יורוקום נדל"ן, ושהגיע לידי "גלובס", אל גיא בלושינסקי, בעל חברת ג'י גרופ, נכתב כי "למרות שאין לכם כל זכויות במתחם 'צומת הפיל', הנכם ממשיכים בפרסום ו/או שיווק, למרות דרישת מרשתי מכם להפסיק פעילות זו לאלתר. מרשתי חוזרת ומודיעה שעליכם להפסיק לאלתר כל פעילות כאמור".

כפי שנחשף ב"גלובס", נציג חברת ג'י גרופ הפיץ בשבוע שעבר מייל שיווקי שהגיע לידי "גלובס", ולפיו מתקיימת מכירה מוקדמת של המגדל בן ה-100 יחידות דיור וכי 13 מתוכן כבר נמכרו. מחירי הדירות בפרויקט, על פי המייל, נעים בין 1.27 מיליון שקל ל-1.41 מיליון שקל, מה שגוזר לפרויקט היקף מכירות של בין 127 מיליון שקל ל-141 מיליון שקל.

כעת נראה כי ג'י גרופ שיווקה את הפרויקט, ואף טענה בפני רוכשים פוטנציאליים שמכרה 13 דירות מתוך 100, מבלי שרכשה אופציה על הקרקע, לא כל שכן רכשה את הקרקע.

‎‎‏"רק היה בהכנה"

‎‎למרות שחברי מערכת "גלובס", וכן אנשים מחוץ למערכת, ביקרו באתר הפרויקט ‏www.wowtower.co.il‏, וגלשו בחלקיו השונים, בג'י גרופ אומרים היום (א') כי "אתר הפרויקט לעולם לא עלה אלא רק היה בהכנה".

עוד נמסר מג'י גרופ כי "מעולם לא התחלנו לשווק את הפרויקט אלא רק הכנו את כל החומר השיווקי והפרסומי. מעולם לא ביצענו מכירה אפילו של דירה אחת, אלא הרשמה מוקדמת לחברים בלבד. האופציה על הקרקע תירכש בימים הקרובים לאחר השלמת חתימת החוזה. אנחנו נמצאים בשלבים אחרונים של חתימה על חוזים, ואחר כך נתחיל בשיווק מסיבי ואגרסיבי של הפרויקט".

עוד מדגישים בחברת ג'י גרופ שהפרויקט מיועד לקום על קרקע שבבעלות משפחת מופרדי; בחברת יורוקום נדל"ן מבהירים כי לחברה זכויות בקרקע מתוקף הסכם קומבינציה עם אותה המשפחה (בהסכם קומבינציה רוכשת היזמית את הקרקע מבעליה ובתמורה תעניק להם דירות בפרויקט, לעיתים בשילוב עם מזומן. ע.פ.פ.).

תגובת יורוקום נדל"ן: "לקבוצת ג'י גרופ לא היו ואין כל זכויות בקרקע בצומת הפיל. כל פעולות הפרסום ו/או השיווק שנעשו על ידי קבוצת ג'י נעשו שלא בסמכות. יורוקום נדל"ן פנתה לקבוצת ג'י מספר פעמים על מנת שתפסיק לאלתר פעילויות אלה". ‏‎‎‏