מוצר חדש לביוליין: תפתח מולקולה לטיפול במחלת הסוכרת

חברת הביומד כבר מפתחת 11 תרופות, ויש לה שני הסכמי מסחור - לתרופה לתחום הלב ותרופה לסכיזופרניה

ביוליין מרחיבה את צנרת המוצרים שלה עם מולקולה חדשה, שמיועדת לטיפול בסוכרת. המולקולה, EDP-01 שמה, מגיעה לחברה כחלק מתוכנית EDP, שמיועדת לפיתוח פרויקטים חדשניים משלבים ראשונים.

מטרת התוכנית היא זיהוי וקידום של מחקרים שעדיין לא נבחנו במודלים על בעלי חיים, לממן אותם עד לצבירת נתונים מספיקים ואז לצרפם לצנרת המוצרים של ביוליין

נכון להיום, ביוליין מפתחת 11 תרופות ויש לה שני הסכמי מסחור, לתרופה לתחום הלב ותרופה לסכיזופרניה. במקביל, נבחנים 9 חומרים במסגרת פרויקט EDP.

בחיות זה עובד

מולקולת ה-EDP-01, פרי המצאתה של הפרופ' בילהה פישר מאוניברסיטת בר-אילן, נבחנה על בעלי חיים במסגרת הפרויקט והתוצאות הראו שהיא מורידה רמות סוכר גבוהות בדם ולכן היא בעלת פוטנציאל כטיפול לסוכרת מסוג 2.

לחומר יש מנגנון פעולה שפועל דרך קולטנים ומשרה הפרשת אינסולין. ביוליין תפתח את המולקולה, שתיקרא מעכשיו BL-6010, לאחר שהזכויות עליה נרכשו מחברת המו"פ BIRAD של אוניברסיטת בר-אילן.

ביוליין נסחרת בבורסה של תל אביב לפי שווי שוק של 424 מיליון דולר, והיא חלק ממדד הביומד. לאחרונה קיבלה החברה 30 מיליון דולר כתשלום ראשון, במסגרת הסכם הרישוי שחתמה עם חברת Cypress לפיתוח תרופה לסכיזופרניה.