ביניש: לשנות את סדר העדיפות הלאומי כדי להתמודד עם האלימות

נשיאת העליון: "קיפוח בתקציבים הביא ליחס לא הולם בין מספר התיקים למספר השופטים"

נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, קוראת לשנות את סדרי העדיפויות במדינה כדי להתמודד עם "אווירת האלימות" בישראל.

בטקס השבעה של 16 שופטים בבית הנשיא אמרה ביניש: "ההתמודדות עם תופעות קשות כפי שראינו באחרונה מחייב שינוי בסדר העדיפויות הלאומי, שיתבטא בהקצאת משאבים ובהשקעה בחינוך, ברווחה, במשטרה, ברשויות התביעה וכמובן בהיערכות בתי המשפט".

עוד אמר ביניש כי "הפער בין מספר התיקים המוגשים לכל הערכאות ומספר התיקים הממתינים לשמיעה בבתי המשפט לבין מספר השופטים, שעליהם מוטל לדון בתיקים, הוא פער עצום, ואין יחס הולם בין מספר התיקים למספר השופטים".

ביניש ציינה כי לצערה, קשה להניח כי יחול שינוי משמעותי בעניין בעתיד הקרוב. "מספר השופטים ככל הנראה לא יגדל באופן שישפיע על הפחתת הנטל על השופטים, ואשר יוביל בסופו של יום לקיצור משך הזמן בו מתנהל תיק ולמתן שירות טוב ויעיל... כיום מכהנים אפוא כ-600 שופטים, ועליהם להתמודד עם עשרות אלפי התיקים המוגשים מדי שנה ולעשות כל מאמץ שלא לעכב את שמיעתם", ציינה.

ביניש הפנתה אצבע מאשימה לרשות המבצעת, שלא הקצתה די משאבים למערכת אכיפת החוק. "משך שנים קופחה מערכת אכיפת החוק, ובתי המשפט בכלל זה, כיוון שאיושה לא היה בסדרי העדיפויות של כל ממשלות ישראל, ואף לא בתקציבים שהוקצו לה", הדגישה.

16 שופטים הושבעו

בטקס הערב הושבעו 3 שופטים לבתי המשפט המחוזיים: דב מגד (באר-שבע), ציון קאפח (תל-אביב) ושלמה פרידלנדר (באר-שבע). כמו כן הושבעו 11 שופטים לבתי משפט שלום: עו"ד עמית כהן (דרום), עו"ד עדנה יוסף-קוזין (מרכז), עו"ד לימור זהבה ביבי-ממן (תתל-אביב), עו"ד שמאי בקר (תל-אביב), הרשם יובל גזית (תל-אביב), הרשם אבי שליו (תל-אביב), הרשמת רבקה איזנברג (צפון), הרשמת מירב קלמפנר-נבון (חיפה), עו"ד אביטל מולד-אדלר (ירושלים), עו"ד ענבל קצב-קרן (חיפה) ועו"ד אסף זגורי (חיפה).

בנוסף הושבעו שני שופטים לבתי הדין האזוריים לעבודה: הרשמת רחל בר"ג-הירשברג (ירושלים) ועו"ד אופירה דגן-טוכמכר (תל-אביב).