יו"ר רשות השידור למליאה: אל תשוחחו עם עובדים ללא אישורי

היו"ר החדש אמיר גילת ‎דורש כי השיחות עם עובדי הרשות יתואמו עם המנכ"ל מוטי שקלאר ■ רשות השידור תבחן האם להקדים את שעת השידור של מהדורת החדשות בערוץ 1, "מבט"

יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, אסר על חברי מליאת רשות השידור לשוחח עם עובדים ברשות, ללא אישורו וללא תיאום עם מנכ"ל רשות הרשות מוטי שקלאר - כך נודע ל"גלובס".

ההודעה על כך, שנמסרה בפתח הדיון הראשון במליאת הרשות עם גילת, גרמה למרמור רב בקרב חברי המליאה.

גורמים במליאת רשות השידור הביעו מחאה בישיבה עצמה. אחד מהם אמר ל"גלובס" כי "לא ייתכן שאנחנו, שצריכים לקבוע את מדיניות הרשות, נוגבל ביכולת שלנו לשוחח עם עובדים ואף עם מנהלים ברשות, שעל התנהלותם אנחנו אחראים".

ההערכה היא כי כוונתו של גילת היא ליצור היררכיה ברורה ברשות ולמנוע יכולת לעקוף את שקלאר בדרישות להנהלה.

החלטתו של גילת מהווה גיבוי למנכ"ל שקלאר ומסמנת את אופי יחסי השניים. זאת לעומת יחסיו של שקלאר עם היו"ר הקודם משה גביש, שלא התנהלו על מי מנוחות.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "היו"ר לא מנהל יחסיו עם חברי המליאה מעל דפי העיתון".

"מבט" יוקדם?

בתוך כך, רשות השידור תצא בקרוב למחקר כדי לבחון את מעברה של מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 1, "מבט", לשעה אחרת. בשבוע האחרון קיימה הרשות דיונים אסטרטגיים בנושא, שבהם עלו קולות שקראו להקדים את המהדורה לשעה 20:00 בערב ואף מוקדם מזה.

הרעיון העומד מאחורי כוונות אלה אינו בהכרח רצון להתמודד ראש בראש מול המהדורות של הערוצים המסחריים, אלא כוונה לפנות את משבצת הפריים-טיים של 21:00 לאלטרנטיבה אחרת.

כמו כן, במפגשים דוברה על כוונה לשנות את תוכניות האקטואליה האחרות של רשות השידור ולאפיין אותן באופן חד יותר. בתום הדיונים הוחלט להמשיך ולבחון את הנושא.