המטה ללוחמה בטרור מחדד: טורקיה עדיין מסוכנת לישראלים

רק לפני חודש ביטל המטה ללוחמה בטרור את אזהרת המסע לטורקיה, אבל מחר יפרסם המטה הבהרה במיוחד לישראלים שמשתעשעים ברעיון לחזור לשם

מחדדים את ההבהרות: המטה ללוחמה בטרור צפוי לפרסם מחר (ד') חידוד לאזהרת המסע לטורקיה, לפיה עדיין מדובר במדינה עוינת לישראלים.

בעדכון החצי-שנתי שצפוי המטה לפרסם לקראת חגי תשרי, יודגש כי חרף הסרת אזהרת המסע, אין משמעותה המלצה לבקר בטורקיה.

גורמים דיפלומטים הביעו הערב (ג') פליאה בשיחה עם חדשות 2 והרימו גבה, שכן בפועל הישראלים לא "פשטו" על טורקיה לאחר הסרת אזהרת המסע.

בנוסף, גורמים דיפלומטיים בישראל חוששים כי הטורקים יתנו פרשנות מדינית חד-משמעית להבהרה הזו של המטה ללוחמה בטרור, וכי הם עלולים להגיב על כך במישור המדיני.

אזהרת המסע פורסמה מיד אחרי תקרית ה"מרמרה"

מחר יפרסם המטה ללוחמה בטרור חידוד לאזהרת המסע כדלקמן: "ביטול אזהרת המסע אינה המלצה לצאת לטורקיה. טורקיה בימים אלה עויינת את ישראל. על המטיילים להיזהר ולהעדיף שלא לצאת לשם".

ב-31 במאי השנה, מיד לאחר אירועי משט ה"מרמרה", פירסם המטה ללוחמה בטרור אזהרת מסע לטורקיה. "ישראלים המעוניינים לנסוע לטורקיה נקראים לדחות בשלב זה את נסיעתם עד להתבהרות המצב", נכתב באזהרת המסע. "ישראלים השוהים בטורקיה נקראים להישאר באתרי מגוריהם, להימנע משהייה במרכזי הערים ובאתרי הפגנות ולעקוב אחר ההתפתחויות בשל חשש להחמרת המצב".

ב-20 ביולי הסיר המטה ללוחמה בטרור את אזהרת המסע, אם כי עדיין המליץ לישראלים "להתרחק מהפגנות ולהימנע מוויכוחים פוליטיים עם המקומיים".