אושר: תשובה יגדיל את מספר הדירות בשוק בצלאל בת"א ל-160

התב"ע החדשה שאושרה מורידה את גובה הבניין שהיה אמור לכלול עד 16 קומות ברחוב המכבי פינת טשרניחובסקי לגובה של שמונה קומות ■ שליש מהדירות יהיו דירות קטנות ושליש נוסף בינוניות

חברת דנקנר השקעות מקבוצת דלק נדלן , שבשליטת יצחק תשובה, תצטרך להנמיך את גובה בנייני המגורים המתוכננים במתחם שוק בצלאל בתל אביב, כך לפי התב"ע (תוכנית בניין עיר) החדשה שאושרה כעת בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה תל אביב. גובה המבנים יקטן אך מספר יחידות הדיור יגדל והחניות הציבוריות יוצעו במחירים מוזלים.

כזכור, בדיון הוועדה מלפני שלושה חודשים הוחלט שלא לקדם את בניית המגדלים במתחם שוק בצלאל במתכונת שאושרה ב-1993 של מגדל בגובה של עד 16 קומות ו-80 יחידות דיור ברחוב המכבי פינת טשרניחובסקי ומבנה בגובה של עד 10 קומות שיכלול 40 יחידות דיור ברחוב בית לחם. זאת בעקבות ערר שהגיש סגן ראש עיריית תל אביב ויו"ר סיעת הירוקים, פאר ויסנר. באותו הדיון התבקשו היזמים להכין תוכנית חדשה למתחם.

במתחם זה פועל היום שוק בצלאל בין הרחובות המכבי, טשרניחובסקי, בית לחם וקינג ג'ורג' בלב העיר.

פרויקט שוק בצלאל בת
 פרויקט שוק בצלאל בת

הדמיית פרוייקט שוק בצלאל בתל אביב

התב"ע החדשה שאושרה מורידה את גובה הבניין שהיה אמור לכלול עד 16 קומות ברחוב המכבי פינת טשרניחובסקי לגובה של שמונה קומות ואת גובה הבניין שהיא אמור לכלול עד 10 קומות ברחוב בית לחם לגובה של תשע קומות. מספר מקומות החנייה שיוצעו במסגרת הפרויקט הם כ-642, מהם כ-330 לציבור הרחב, כ-94 למבני ציבור ומסחר וכ-218 לדיירים. חניון זה יספק שירות הן למנויי יום והן למנויי לילה במחירים מוזלים.

בנוסף מגדילה התב"ע המאושרת את מספר יחידות הדיור שמוצעות בפרויקט מכ-120 ל-160, תוך קביעת תמהיל גודל הדירות כך ששליש מהדירות יהיו דירות קטנות (56 עד 60 מ"ר, לא כולל ממ"ד), שליש יהיו דירות בינוניות (65 עד 70 מ"ר) ושליש יהיו דירות גדולות (שטח של מעל 80 מ"ר).

התוכנית קובעת שבשטח הפרויקט יוקמו שלושה גני ילדים ושטח ציבורי של 350 מ"ר. התוכנית משאירה את התכנון לגבי המבנים שלאורך רחוב קינג ג'ורג', אותם היא מייעדת למבנים בני קומת קרקע מסחרית עם קולונדה וחזית מסחרית לכיכר הציבורית.