ההמלצות של ברקליס: מניות הטכנולוגיה שחייבות להיות בתיק

אחרי ההתאוששות של 2009 והביצועים הבינוניים בהמשך, בברקליס מנסים להעריך איך יראה הרבעון הבא של סקטור הטכנולוגיה, ומסמנים מניות מומלצות בו

מניות הטכנולוגיה הן אלו שעמדו בראש שוק המניות במהלך ההתאוששות שלו בשנה שעברה, אחרי המשבר הגדול של 2008. אמנם היו מי שראו בכך הפתעה מסוימת מאחר שאלו בדיוק אותן מניות שעמדו במוקד של המשבר המשמעותי הקודם בוול סטריט, עם פקיעת בועת הדוט.קום בתחילת המילניום, אך מנגד אלו בדיוק אותן מניות ששרדו את אותו משבר, ולפיכך יצאו ממנו חזקות ואיתנות יותר.

אחרי הראלי של 2009, במחצית הראשונה של 2010 לא הפגינו מניות הטכנולוגיה שונות רבה מיתר השוק. אך מה מחכה להן ברבעון השלישי ואילך? כלכלני בנק ההשקעות ברקליס קפיטל מנסים לענות על השאלה הזאת, וגם מסמנים את המקומות החמים להשקעה בתחום הטכנולוגיה הגלובלי.

"לאחר שהובילו את ההתאוששות בשווקים ב-2009 ואף רשמו הכנסות שיא, סקטור הטכנולוגיה צפוי כעת להניב למשקיעים בו תשואה קרובה יותר לתחום הנורמלי שתשקף את הסביבה הכלכלית הצומחת לאט", אומרים בברקליס.

בטווח הקצר הם רואים פוטנציאל לשינוי כלפי מטה של התחזיות למחצית השנייה של 2010 ולרבעון הראשון של 2011, כשצבר המלאים עומד לקראת השלמה ולקוחות הקצה מתאימים את עצמם לצמיחה כלכלית נמוכה יותר. עם זאת, טוענים שם כי רמות המחירים הנמוכות עשויות לתמוך בסקטור בתקופה זו.

בטווח הארוך, כלכלני ברקליס מציינים כי הם מעודדים מקיומם של מספר מנועי צמיחה חזקים וכן מגל שדרוגים בסקטור הטכנולוגיה. בין מנועי הצמיחה, הם מזכירים את השילוב בין מחשוב לניידות, תעבורת וידיאו בפס רחב, שימור אנרגיה ומחשוב ענן, שצוברים תאוצה. הם גם מאמינים שהקונסולידציה בענף תישמר לכל רוחבו של הסקטור.

בברקליס מציינים עוד כי במניות הענף הבינוניות והקטנות נרשמה חולשה רבה יותר מבמניות הגדולות, שנחשבות לבעלות מאפיינים דפנסיביים יותר עם נראות גבוהה יותר לפעילות בעתיד. מבחינת רמת התמחור, מכפילי הרווח של החברות לכל רוחב הענף נחשבים נמוכים ברמה היסטורית. כלכלני הבנק מסמנים שלושה תת-תחומים בסקטור שלגביהם התחזית חיובית.

1. מניות חומרה בתחום ה-IT

לכלכלני ברקליס השקפה חיובית בכל הנוגע לחברות החומרה בתחום ה-IT (טכנולוגיית המידע), על רקע התחזית שאפל (סימול: AAPL) תמשיך להוביל את מהפכת הצרכנות בתחום, מה שיוביל בתורו גם לגל שדרוגים של שרתים, שעשוי להתרחב בשנה הבאה.

בהינתן הפוטנציאל לתנודתיות בביקושים בענף, בברקליס מעדיפים להתמקד בחברות שצוברות נתח שוק ויש להן תמחור אטרקטיבי. הם מעריכים כי החברות בעלות הביצועים הטובים ביותר יבואו מבין יצרניות המדפסות ואביזרי אחסון, ומסמנים את אפל , EMC וזירוקס כמועדפות עליהם.

2. מפתחות תוכנה

בעוד חוסר הוודאות באשר לצמיחה הנמוכה מותיר את המניות המתומחרות גבוה כפגיעות למיתון חוזר במחצית השנייה של 2010, בברקליס מאמינים שסקטור התוכנה ימשיך להרוויח מהביקושים הגוברים מצד ארגונים ככל שאנחנו מתקדמים לחלקו האחרון של גל ההתאוששות.

בבנק ההשקעות מאמינים שהמשקיעים ימשיכו לתת עדיפות לחברות המובילות בתחומי הצמיחה המחזורית, והם מסמנים אותן ביחד עם חברות שנמצאות בתחום מחשוב הענן כאלו שעשויות להניב תשואת יתר בהמשך הדרך.

בין המניות הגדולות הם מעדיפים את אורקל על פי מיקרוסופט . בחברות הבינוניות, הבחירה המועדפת עליהם היא מניית סיטריקס סיסטמס ומבין החברות הקטנות זוכה לכבוד מניית לוגמלן (סימול: LOGM). אם אתם מחפשים מניית ערך בתחום, בברקליס ישמחו להמליץ לכם על צ'ק פוינט הישראלית.

3. חברות אינטרנט

בעוד בבנק ההשקעות מאמינים שלחוזק המחזורי של השיווק והמסחר באינטרנט יש רגליים, בברקליס מעריכים כי הצורך בהשקעות נוספות ומעבר לפלטפורמות חדשות יהיו המוטיבים המרכזיים בתעשייה ברבעון השלישי. להערכתם, למרות המגמה החזקה כעת בענף הפרסום, התחרות הקשה יותר בהמשך הדרך עשויה לצנן קצת את ההתלהבות ואת הצמיחה בענף.

הבחירה המועדפת עליהם כאן היא יאהו , והם נותנים לכך ארבע סיבות: החברה ממוצבת היטב לקראת התאוששות בענף פרסום, שולי הרווח שלה צפויים לגדול, יש לה נכסים משמעותיים באסיה, וכמובן, המניות שלה עדיין אטרקטיביות מבחינת תמחור.