הדבר הבא בעידן המשחקים החברתיים? הרמיקוב הגיע לרשת

משחק הקופסה הישראלי מוכר כ-3 מיליון יחידות מחוץ לרשת ■ הסטארט-אפ P-Kama עדכן אותו עם אתר ייעודי ואפליקציית פייסבוק

אפליקציות משחקים חברתיים הן דבר פופולרי מאוד בעידן פייסבוק, ומפתחים עצמאיים וחברות ענק מנסים לבנות את המשחק הבא שיצליח לכבוש את לב המשתמשים ולהתפשט בוויראליות. הסטארט-אפ הישראלי P-Kama, שהוקם ב-2008 על ידי נועם אופיר, מנסה לרכוב על הגל הזה כשבידו יתרון משמעותי - זיכיון בלעדי להפצה מקוונת של משחק ה-Rummikub, עד שנת 2025.

רמיקוב הוא משחק חשיבה ל-2 עד 4 שחקנים, המבוסס על אריחי משחק צבעוניים והומצא על ידי הישראלי אפרים הרצנו. בניו של הרצנו, בעלי חברת קודקוד, הצליחו להפוך את המותג הישראלי למותג בינלאומי בעולם האוף-ליין, והוא מוכר מדי שנה כ-3 מיליון יחידות. "זה משחק הקופסה השלישי בעולם מבחינת פופולריות, לאחר מונופול ושבץ-נא", מסביר אופיר. "זה משחק הייצוא מספר 1 של ישראל, ולכן בחרנו לעשות לו טרנספורמציה לרשת".

המשחק מוצע הן באתר הייעודי, שעלה לאוויר לפני כשנה וחצי, ולפני כשבועיים הושק גם כאפליקציית פייסבוק. כל מי שמתקין את האפליקציה או נרשם באתר מקבל כסף וירטואלי הקרוי "ג'וקר קרדיטס". באמצעותו ניתן לשלם על מנת להשתתף במשחקים, אבל גם ניתן לזכות בו. כל שחקן יכול ליצור לעצמו חדר פרטי, לעצב אותו כראות עיניו, ולקבוע מי יהיה רשאי להיכנס אליו ולהשתתף במשחק.

"הרעיון שבהקמת האתר הייעודי היה להציע רשת חברתית המבוססת על תחום עניין משותף - משחק הרמיקוב", מסביר אופיר. "כל שחקן יכול לשחק עם החברים שלו באתר או עם החברים שלו בפייסבוק, לצ'וטט איתם ואף לשלוח מתנות וירטואליות". לדבריו, "עד כה נרשמו לאתר מאות אלפי אנשים מרחבי העולם, כאשר קהל היעד העיקרי הוא נשים, בגילאי 20-40. אנחנו צופים שהשקת האפליקציה בפייסבוק תגדיל משמעותית את מספר הנרשמים".

למרות שהמשחק מוצע כעת רק בשפה האנגלית, אופיר טוען כי "זה אחד המשחקים היחידים בעולם שאין בהם מחסום של שפה. זה משחק מאוד סוציאלי וחברתי, והוא מוכר ואהוב ברחבי העולם". עד כה גייסה החברה 1.8 מיליון דולר מאנג'לים, שאת שמם מעדיף אופיר שלא לחשוף, וכעת נמצאת החברה בסבב גיוס נוסף במטרה לגייס עד 1 מיליון דולר נוספים.

* איך עושים מזה כסף?

"בהתחלה התבסס האתר על מודל של דמי מנוי בלבד. מנוי חודשי לדוגמה עולה כ-4 דולר. יש לנו כבר אלפי משתמשים משלמים, אבל כעת אנחנו מאפשרים גם לשחק באמצעות ג'וקר קרדיט, שאותם ניתן לקבל וגם לרכוש בכסף אמיתי". בפייסבוק מוצעת האפליקציה בחינם, על בסיס כסף וירטואלי בלבד. "בעתיד נשלב גם אפשרות להמיר את המטבע של פייסבוק - 'פייסבוק קרדיט', למטבע שלנו, ונטמיע פרסומות באתר הייעודי".

אופיר מוסיף כי "אנחנו נמצאים במגעים מתקדמים עם חברות גדולות הפועלות בתחום האפליקציות החברתיות, במטרה ליצור שיתופי פעולה שיתבססו על מודל של חלוקת הכנסות". לדבריו, "אנחנו רוצים להפוך לשחקן גדול בפייסבוק - רמיקוב זה העוגן שלנו, אבל זו רק דריסת רגל. הכוונה היא להתרחב לעוד משחקים".