המדינות המסוכנות ביותר לגלישה באינטרנט: טורקיה ורוסיה

מחקר שערכה יצרנית האנטי-ירוס AVG: המדינה הבטוחה ביותר בעולם לגלישה - סיירה לאונה

מחקר שערכה יצרנית תוכנת האנטי-וירוס AVG מעלה כי טורקיה, רוסיה, ארמניה ואזרבייג'אן הן המדינות המסוכנות ביותר לגלישה באינטרנט. על-פי הדירוג של AVG, במדינות הללו סיכוייהם של גולשי האינטרנט להיפגע מתוכנה זדונית הם הגבוהים ביותר.

בצידו השני של הדירוג נמצאות יפן וטייוואן, שהוכתרו כמדינות הבטוחות ביותר לגלישה באינטרנט.

על-פי הדירוג, 7 מתוך 10 המדינות הבטוחות ביותר לגלישה הן אפריקניות. עם זאת, היבשת הבטוחה ביותר לגולשי האינטרנט היא אמריקה הדרומית - כששכנתה מצפון, אמריקה הצפונית, נחשבת למסוכנת ביותר לגלישה באינטרנט.

ממצאי המחקר מצביעים על כך שהסיכוי הממוצע להיות מותקף על-ידי תוכנה זדונית בכל נקודה שהיא על פני הגלובוס הוא 1 ל-73, כשבטורקיה הסיכוי עומד על 1 ל-10, ומהצד השני של הדירוג, בסיירה לאונה, הסיכוי הוא 1 ל-696.

המידע ששימש לעריכת המחקר נאסף מ-144 מדינות שונות, ומיותר מ-100 מיליון מחשבים אישיים במהלך השבוע האחרון של חודש יולי.

דובר AVG, רוג'ר ת'ומסון, מסר כי "המחקר שערכנו גילה לנו הרבה על הרגלי הגלישה של אנשים מכל רחבי העולם. כך, למשל, טורקיה, רוסיה, אזור הקווקז ודרום-מזרח אסיה הם אזורים בהם ההתקפות על מחשבים הן גבוהות יחסית לממוצע העולמי" אומר ת'ומסון.

לטענתו, "ייתכן כי גלישה לאתרי הורדות לא חוקיים היא מנהג נפוץ יותר באזורים אלה, וייתכן גם שהגולשים לא נוקטים אמצעי זהירות מספיקים. בכל מקרה, כמו במקומות אחרים, גם כאן מיעוט של גולשים אחראי למספר גדול של התקפות מקוונות", הוא הוסיף.

"אם בוחנים את הצד השני של הדירוג, אנחנו יכולים לראות שביפן הסיכוי של הגולש הממוצע להיתקל בהתקפה של תוכנה זדונית הוא 1 ל-403. זאת הודות למודעות גבוהה של הגולשים ביפן לסכנות בגלישה באינטרנט", הוסיף ת'ומסון.

22