ג'נרל מוטורס מעבירה את זיכיון אופל בישראל לשלמה שמלצר

כפי שנחשף אתמול ב"גלובס", החברה הודיעה היום כי הזיכיון הוענק לחברת האחזקות הפרטית של שמצלר ולא לקבוצת שלמה הבורסאית ■ המותג יושק מחדש בישראל בתחילת 2011

חברת ג'נרל מוטורס אישרה היום רשמית את הדיווח שפורסם אתמול בלעדית ב"גלובס", לפיו עתיד זיכיון אופל בישראל לעבור לידי קבוצת שלמה שמלצר. בהודעת החברה נמסר כי היא חתמה עם שמלצר על מזכר הבנות לייבוא ושיווק כלי הרכב של אופל והחלפים הנלווים בישראל, החל מתחילת 2011. על פי ההודעה שני הצדדים השותפים להסכם נערכים ל"השקה מחודשת" של המותג בישראל, שתכלול דגמים חדשים ובהם האופל אסטרה ומכונית המנהלים "אינסינייה". עוד נמסר כי "UMI תמשיך להיות ממוקדת בצמיחה של המותגים שברולט, קדילק וביואיק בישראל ושתיק 13 דגמים חדשים שלהם בשנתיים הקרובות".

על פי ההודעה UMI וקבוצת שלמה כבר החלו לגבש אסטרטגיה להבטחת שירות מקסימלי ללקוחות אופל במהלך בתקופת המעבר.

מחברת UMI נמסר בתגובה: "בשנים האחרונות, מאז הפכה שברולט למותג הגלובאלי המוביל של ג'נרל מוטורס החדשה, עברה שברולט שינוי מהותי והיום היא מציגה שורה של מוצרים חדשניים וחסכוניים, תוצאה של שיתוף פעולה בין צוותי מהנדסים ומעצבים ממרכזי ההתמחות וקווי הייצור השונים של היצרן באירופה, קוריאה וארה"ב. בשנה הקרובה, עתידה שברולט להתחזק עוד יותר תוך השקת מספר רב של מוצרים נוספים, במיוחד בתחום הרכבים הקטנים והמשפחתיים, אשר יתמודדו גם הם ראש בראש מול מובילות הקטגוריה בשוק הישראלי".

על פי ההודעה "כאחד ממותגי הליבה של GM החדשה, צפוי גם ביואיק להרחיב בעתיד באופן משמעותי את קו המוצרים שלו, ובמיוחד לדגמים קטנים יותר מאלה המשווקים כיום בשוק הישראלי, פרי פיתוח של מרכזי הפיתוח של היצרן באירופה, באסיה ובארה"ב. כחלק מהאסטרטגיה של ג'י אם החדשה להגדלת כוחה בשוק הגלובאלי, הוסכם בין ג'נרל מוטורס ושותפתה UMI ש-UMI תתמקד מעתה בשלושת מותגי הליבה הגלובליים של GM כאמור, (שברולט, ביואיק וקאדילק) בעוד שהאחריות לשיווק המותג אופל בישראל תועבר במהלך 2011 לחברה פרטית בבעלות שלמה שמלצר כחלק משיתוף פעולה בין הצדדים".

שלמה שמלצר מסר בהתייחס לדברים: "הניסיון שלנו בעולם הרכב יספק למותג אופל את התמיכה הכוללת לה הוא זקוק על מנת לבסס את המותג בישראל ולהעניק לו את היתרונות העצומים מהם הוא נהנה בעולם. שיתוף הפעולה ביני לבין UMI ימשך באותה מידה של הערכה הדדית, כפי שהייתה עד היום". בחברה מציינים כי הזיכיון הוענק לחברת האחזקות הפרטית של שלמה שמלצר ולא של קבוצת שלמה הבורסאית.