ישראל פרי דורש משפט חוזר: המשטרה "בישלה" את עדות עד המדינה

פרי, המרצה 10 שנות מאסר בגין גניבת 320 מיליון מארק גרמני בפרשת הפנסיה הגרמנית, הגיש לבית המשפט העליון בקשה משלימה להוספת עילה לבקשתו למשפט חוזר

ישראל פרי, המרצה 10 שנות מאסר בגין גניבת 320 מיליון מארק גרמני מכ-9,000 לקוחות בפרשת הפנסיה הגרמנית, הגיש אתמול (ד') לבית המשפט העליון בקשה משלימה להוספת עילה לבקשתו למשפט חוזר.

באמצעות עוה"ד עמרי ידלין, ישראל וונרמן, צבי אגמון ומרדכי קרמניצר, טוען פרי כי יש לקיים משפט חוזר, גם מכיוון שהחקירה נוהלה באופן מגמתי במגמה להפליל אותו, וכן כיוון שעדותו של עד המדינה מרטין הוקה הודרכה ו"בושלה" על-ידי בא-כוחו ועל-ידי חוקרי המשטרה עצמם.

"הודעת עד המדינה התבצעה כאשר בא-כוחו לוחש על אוזנו ומדריך אותו כיצד להעיד. ההדרכה האמורה איפשרה הבניית גירסה שונה מן הגירסה הראשונית ותיקון פגמים שהיו בה", טוען פרי.

לדברי פרי, לבקשתו המשלימה היום הוא צירף דיסק עם הוכחות ויזואליות, המעלות ממצאים חדשים המוכיחים כי הליכי החקירה של עד המדינה היו "מגמתיים, כללו מהלכים ברורים של תיאום עדויות והבניית גירסאות, חרגו מכל דין ונוהל, ומעלים חשד כבד לשיבוש הליכי חקירה וזיוף פרוטוקולים מצד גורמי החקירה עצמם".

בקשתו המקורית למשפט חוזר של פרי התבססה על הקלטות של עד המדינה הקה, בהן הוא מודה לכאורה כי שיקר בעדותו נגד פרי. מנגד, הפרקליטות טוענת כי פרי מנסה ליצור רושם כאילו חדשות לבקרים מתגלות תגליות מרעישות בעניינו, אך אין בטענותיו לגופן כל ממש.