סקר נילסן: יותר מ-70% מההורים הם חברים של ילדיהם בפייסבוק

שליש מההורים הודו כי הם מודאגים שמא ילדיהם מסתירים מהם חלקים מפעילותם בפייסבוק ■ 30% מהילדים אמרו כי היו מעדיפים להוציא את הוריהם מרשימת החברים שלהם ברשת

הורים רבים מוצאים את עצמם מתלבטים אל מול השאלה אם להיות חברים של ילדיהם בפייסבוק. סקר חדש של חברת נילסן, שנועד לבדוק את הלכי הרוחות של יחסי הורים וילדים בעידן הרשתות החברתיות, גילה כי יותר משני שליש מההורים הם חברים של ילדיהם ברשת החברתית הפופולרית בעולם.

עם זאת, שליש מההורים שהשתתפו בסקר הודו כי הם מודאגים שמא ילדיהם מסתירים מהם חלקים מפעילותם ברשת. ייתכן כי לחששות הללו יש בסיס במציאות. 30% מהילדים אמרו כי היו מעדיפים להוציא את הוריהם מרשימת החברים שלהם בפייסבוק.

"אחד הנושאים הנמצאים בראש סדר העדיפויות של ההורים היום הוא ההתנהלות של ילדיהם בפייסבוק", אומרת רג'ינה לואיס, אחת מעורכות הסקר. "מדובר בחלק מהמציאות היומיומית של הורים בתקופתנו". לואיס מציינת כי מספר החברים הממוצע של המשתמשים בפייסבוק עומד על 130, אולם לרבים מהילדים ובני-הנוער יש מספר חברים גבוה יותר.

עדיף אבא בפייסבוק מאשר אמא

"גילינו כי מספר ההורים שהם חברים של ילדיהם בפייסבוק הוא גבוה ביותר, מעל 70%", אומרת לואיס. "עוד גילינו כי מספר הילדים שהיו מעדיפים להוציא את אמם מרשימת החברים בפייסבוק כפול מאלה שהיו מעדיפים להוציא את אביהם משם".

על-פי ממצאי הסקר, האופציה להחליט אם ההורים יהיו חברים בפייסבוק אינה קיימת עבור חלק ניכר מהילדים, כשב-41% ממשקי-הבית ישנו כלל שעל הילדים לקבל את הוריהם בתור חברים ברשת החברתית. "כמה מההורים ציינו כי מדובר בנושא שאינו נתון לוויכוח עבורם", אמרה לואיס.

כמעט מחצית מהילדים הנסקרים אמרו כי היו מעדיפים להיות חברים של הוריהם באופן חשאי, מבלי שלאחרונים תהיה האפשרות להעלות תגובות בעמוד הפרופיל שלהם.

יותר ממחצית מהילדים שהשתתפו בסקר הודו כי אינם מכירים אישית את כל חבריהם בפייסבוק, בעוד 41% מההורים הודו כי הם אינם מכירים יותר ממחצית מרשימת החברים של ילדיהם בפייסבוק. 20% מההורים אמרו כי הם הורו לילדיהם בעבר להוציא אדם מסוים מרשימת החברים שלהם.

בסקר של נילסן השתתפו 1,024 הורים ו-500 ילדים בגילאים 13-17.