החברה לישראל מחלקת עשרות מיליוני שקלים לבכירים

"מעריב": את התוכנית גיבשה ועדת תגמול מיוחדת בדירקטוריון החברה לישראל, שהסתייעה במומחים חיצוניים ■ תוכנית התגמול החדשה תובא מחר לאישור דירקטוריון החברה לישראל

האם המיתון ומשבר החובות בצים ובמשק הישראלי כבר מאחורינו? אם תשאלו את בעל השליטה בחברה לישראל, עידן עופר, כנראה שהתשובה חיובית. "מעריב" מדווח הבוקר (א') כי עופר אישר תוכנית תגמול חדשה לבכירי החברה, ובראשם יו"ר הדירקטוריון החדש אמיר אלשטיין ומנכ"ל החברה ניר גלעד. התוכנית כוללת חלוקת אופציות בשווי עשרות מיליוני שקלים לכל אחד מהם וכבר גוררת ביקורת מצד מקורבים לחברה, שסבורים שמדובר בשערוריה.

התוכנית תחליף את תוכנית האופציות הקודמת של חברה לישראל , שהופעלה לפני 3 שנים (אז פקעו האופציות מבלי שמומשו). את התוכנית גיבשה ועדת תגמול מיוחדת בדירקטוריון החברה לישראל, שהסתייעה במומחים חיצוניים. תוכנית התגמול החדשה תובא מחר לאישור דירקטוריון החברה לישראל.

על פי ההערכות, גם הדירקטורים החיצוניים של החברה צפויים לאשר את התוכנית, ובכללם הדירקטור עופר טרמצ'י, שהחליף את משה וידמן כנציג ציבור בחברה. כאחראי להפרטה ברשות החברות הממשלתיות.

על רקע המצב בחברה לישראל ובחברה-הבת צים, שהגיעה לפני כשנה להסדר חוב עם נושיה, הגדיר אחד הגורמים המקורבים לחברה ישראל את תוכנית האופציות "שערורייתית". הגורם הסביר כי תוכנית התגמול של מנכ"ל בנק מזרחי-טפחות, אלי יונס, נחשבת "צנועה" בהשוואה לתגמול שעומדים לקבל מנהלי החברה לישראל.