אאורה: רווח של כ-17.5 מיליון שקל עקב שערון בניין במנהטן

הנכס הינו בניין מגורים יוקרתי אשר ממוקם במרכז מנהטן ברחוב 41, בין השדרה התשיעית לעשירית

חברת אאורה השקעות, מדווחת היום (א') כי לאור הערכת שווי שהתקבלה ממעריך שווי חיצוני (CB Richard Ellis), לבניין המגורים שרכשה במנהטן, ניו יורק, תרשום החברה בדוחותיה לרבעון השני רווח משערוך של כ- 17.5 מיליון שקל (לפני מס) בגין חלקה היחסי בנכס. לאור ההצלחה עם רכישת נכס זה, בוחנת החברה בימים אלה רכישת נכסים דומים נוספים.

הנכס הינו בניין מגורים יוקרתי אשר ממוקם במרכז מנהטן ברחוב 41, בין השדרה התשיעית לעשירית, באזור שכיום הוא המתפתח ביותר במנהטן, מיועד להשכרה לתקופות קצרות (Extended Stay) ומנוהל על ידי חברה משותפת לאאורה ולשותף מקומי המתמחה בתחום.

אאורה רכשה את הנכס בחודש דצמבר 2009 (הרכישה הושלמה בחודש מרץ 2010) תמורת סך של 17.5 מיליון דולר. עלותו הכוללת של הנכס צפויה להסתכם בכ-21 מיליון דולר, הכוללים עלויות רכישה והשקעות של שיפוץ .

הנכס נרכש, בין היתר, באמצעות הלוואה בנקאית שנתקבלה מ- New York Community Bank בסך של 10 מיליון דולר. בהתחשב בהלוואה הבנקאית בסך של 10 מיליון דולר, ההון העצמי שהושקע בנכס עומד על כ- 11 מיליון דולר, הרווח על ההשקעה הוא למעלה מ- 150%.

הערכת השווי החיצונית של חברת CB Richard Ellis, ( נכון ליום 30 ביוני 2010), קבעה כי שווי השוק של הנכס במצבו הנוכחי, עומד על סך של 25.6 מיליון דולר. כמו כן, מתייחסת הערכת השווי לכך שכאשר הנכס יתחיל לפעול, שוויו צפוי לעמוד על למעלה מ- 38 מיליון דולר. כלומר הרווח על ההשקעה בנכס צפוי לעמוד על כ-17 מיליון דולר.

החברה החלה לאחרונה בעבודות השיפוץ של הנכס, במטרה להתאימו להפעלה כדירות להשכרה לתקופות קצרות (Extended Stay) באמצעות קבלן ראשי איתו התקשרה בהסכם פאושלי וסך עלות השיפוץ צפויה להסתכם לסך של כ- 3 מיליון דולר ארה"ב. אאורה מעריכה כי תוכל לסיים את ביצוע עבודות השיפוץ במהלך הרבעון הראשון של 2011 ואז צפויה החברה לרשום רווחים נוספים משערוך הנכס.