ברקת מתחיל להחזיר ההשקעה: משנה מדיניות הדיבידנד בדש

בית ההשקעות יחלק לפחות 50% מהרווח הרבעוני הרווח צנח ל-2 מיליון שקל, גם בשל התשלומים הגבוהים ליו"ר רביד ולמנכ"לים נויברגר ושמריך

זה לא חדש שככל שמתקרב המועד האחרון לפרסום דו"חות כספיים, ניכרת עלייה בכמות הדו"חות המתפרסמים, אשר במקרה או שלא חלק גדול מהם לא מציגים תוצאות מזהירות.

ביום חמישי בערב פורסמו דו"חות בית ההשקעות דש-איפקס, שהשליטה בו נרכשה השנה על ידי קרן BRM של אלי ברקת, ואלו מציגים צניחה של עשרות אחוזים ברווח הנקי הרבעוני, שהסתכם ב-2 מיליון שקל בלבד לעומת 57.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במחצית השנה הסתכם הרווח הנקי ב-39 מיליון שקל, לעומת 104.7 מיליון שקל במחצית המקבילה.

עם פרסום הדו"חות, הודיע בית ההשקעות על חלוקת דיבידנד של 14 מיליון שקל ועל שינוי מדיניות חלוקת הדיבידנד, שקובעת כי הוא לא יפחת מ-50% מהרווח הנקי הרבעוני (המדיניות הקודמת גרסה שהדיבידנדים שיחולקו לא יעלו על תזרים המזומנים מפעילות שוטפת). בנוסף, על רקע התנאים הנוחים לגיוס אג"ח בשוק, הודיע דש-איפקס כי בכוונתו לגייס חוב לצורך רכישות, בין היתר של תכלית - חברת תעודות הסל עימה הוא מנהל מו"מ בחודשים האחרונים.

גם דו"חות בית ההשקעות IBI, שבראשות צבי לובצקי, פורסמו בחמישי בערב, והם חושפים הפסד של 1.2 מיליון שקל, לעומת רווח של 31.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. במחצית הסתכם הרווח ב-19.8 מיליון שקל, ירידה של 72% לעומת המחצית המקבילה, בה עמד הרווח הנקי על 70 מיליון שקל. גם אי.בי.אי הודיע כי בכוונתו לגייס אג"ח, בהיקף של כ-100 מיליון שקל.

ונחזור לתוצאות דש איפקס . הצניחה ברווח הנקי נבעה בעיקר מהפסד נוסטרו של 8.2 מיליון שקל, בעקבות הירידות בשוק ההון ברבעון השני של השנה (על רקע החשש ממשבר חובות באירופה). לבית ההשקעות פעילות נוסטרו משמעותית, שמטה את התוצאות לפי מצב השווקים.

על השורה התחתונה השפיעה גם עלייה דרמטית בהוצאות השיווק והשכר, שהביאה לכך שהרווח התפעולי הרבעוני ירד מעט, ב-2.5%, והסתכם ב-21.8 מיליון שקל. הוצאות השכר זינקו ב-20% ל-33.7 מיליון שקל, בעקבות חבילת השכר השמנה שקיבלה היו"ר גבי רביד (600 אלף שקל), ובונוס של 2 מיליון שקל ששולם למנכ"לים המשותפים - עידו נויברגר ו-ויקטור שמריך (בהמשך לבונוס של 3 מיליון שקל ברבעון הראשון). הוצאות השיווק זינקו ב-53%, ובחברה מסבירים כי הדבר נובע מגידול בעמלות למפיצים שונים, על רקע גידול בגיוסים.

גידול בקופ"ג של IBI

לצד כל אלה, פעילות הליבה של בית ההשקעות ממשיכה לספק את הסחורה. ההכנסות מניהול השקעות המבוצעות בעיקר בחברת הבת דש, שבניהול קובי לוינסון, צמחו ב-22.4% ברבעון והסתכמו ב-82.6 מיליון שקל. דש מובילה את טבלת הגיוסים בקופות הגמל, ואלה תרמו 59.7 מיליון שקל להכנסות. הקרנות צמחו ב-15% לעומת הרבעון המקביל, והניבו הכנסות של 16.1 מיליון שקל, וגם פעילות הברוקראז' החדשה יחסית תרמה כ-3.2 מיליון שקל. בתחום החיתום, שמתבצע בחברת האם של דש, נרשמה יציבות, עם הכנסות של 1.5 מיליון שקל.

גם באי.בי.אי סבלו ברבעון השני מהנוסטרו, אשר הסב הפסד של 2.2 מיליון שקל לעומת רווח של 29.3 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההכנסות ירדו ב-32% ל-48.8 מיליון שקל, וההוצאות היו גבוהות בסך 48.8 מיליון שקל, לעומת 34.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. הזינוק בהוצאות מוסבר בעלייה בהוצאות השיווק והמטה, שתומכת בגידול בסך הנכסים המנוהלים.

בתוצאות ניכר הגידול בקופות הגמל ב-IBI. המגזר תרם 2.8 מיליון שקל בעקבות צמיחה בנכסי הקופות, אולם אלה עדיין לא הגיעו למאסה קריטית, ולכן ההוצאות עדיין שוחקות את ההכנסות והתחום הפסיד 1.3 מיליון שקל.