המלצת היום: 4 מניות שחייבים לקנות כדי להיחשף בקלות לסין

סין שברה לאחרונה שיא עם פקק תנועה באורך 60 מייל שנמשך 10 ימים ■ כיצד תוכלו להרוויח מכך כסף? ג'יימס אלטושר מסביר במאמר מיוחד ל-Seeking Alpha

"4 מניות שיעלו בגלל פקק התנועה באורך 60 מייל בסין". זוהי כותרת המאמר של ג'יימס אלטושר באתר Seeking Alpha, בו הוא ממליץ על 4 מניות שיעזרו למשקיעים ליהנות בקלות מהצמיחה המהירה בשוק הסיני.

הוא פותח בתיאור פקק התנועה הענק באורך 60 מייל שפקד לא מזמן את סין - פקק שנמשך 10 ימים ואשר "בזכותו היא נכנסה לספרי ההיסטוריה גם בתחום זה; אלא שאלטושר בוחן את הפקק מזווית אחרת ושואל: "כיצד נוכל לעשות מזה כסף?". בהמשך, כמובן, הוא פורש את 4 המניות המומלצות שנסחרות גם בוול סטריט, אשר ניתן לרכוש אותן ולהיחשף בקלות לשוק הסיני.

ג'יימס אלטושר (James Altucher) הינו שותף בבעלות על הבנק בייטרי קפיטל (Baytree Capital). בעברו הוא היה מנכ"ל חברת הפיננסים פורמולה קפיטל (Formula Capital), שבבעלותה היו קרנות גידור והיא ניהלה נכסי לקוחות. הוא כותב מאמרים בעיתון "פייננשל טיימס" וגם היה ממייסדי הרשת החברתית הפיננסית Stockpickr.com, שנמכרה לאתר TheStreet.com של ג'ים קריימר בשנת 2007.

ואלו הן המלצותיו:

1. eLong (סימול בוול סטריט: LONG)

מדובר בחברת תיירות מקוונת ידועה בסין, ואלטושר מציין כי היא תמשיך לצמוח בשל התרחבות מעמד הביניים בסין (כ-50 מיליון סינים מצטרפים למעגל הצריכה מדי שנה). המצטרפים החדשים למעמד הביניים חושבים על שימוש בטיסות לצרכי תיירות (מי רוצה להיתקע בפקק למשך 10 ימים?) ויכולים להרשות לעצמם, ומכאן האמון שרוחש אלטושר ל-eLong.

אלטושר אוהב את החברה מכמה סיבות, ובהן קופת מזומנים של 130 מיליון דולר ואף לא סנט אחד של חוב; צמיחה רבעונית של 45% בהכנסות (בהשוואה לשנה שעברה); וכן העובדה שחברת Expedia (סימול: EXPE) ממשיכה לרכוש מניות של eLong.

"ההימור שלי הוא שבסופו של דבר Expedia תקנה את eLong ולעת עתה היא קונה מניות בשוק הפתוח כדי לנצל את המחיר הזול", סבור אלטושר.

2. China XD Plastics (סימול: CXDC)

החברה היא הספקית הגדולה ביותר של מוצרי פלסטיק לרכבים בסין. החברה נסחרת לפי מכפיל רווח של 7 בלבד לרווח החזוי בשנה הקרובה, למרות שהיא צמחה בשנה החולפת ב-90% בהכנסות וב-200% ברווח הנקי. לפי הערכת חברת המחקר מקינזי, שוק הרכב בסין יגדל פי 10 עד שנת 2030, מה שככל הנראה יחלחל גם לספקיות החלפים ומוצרי הרכב השונות.

3. Kandi Technologies (סימול: KNDI)

מי שמודאג מזיהום האוויר (אחרי הכל, פקק באורך 60 מייל אינו דבר של מה בכך לסביבה) עשוי בהחלט למצוא עניין בחברת Kandi Technologies. החברה מייצרת מכוניות חשמליות נקיות לסביבה ויש ברשותה אישור ממשלתי למכור את המכוניות החשמליות שלה. החברה צומחת בשיעור שנתי של 100% בהכנסות ואלטושר מעריך כי מכפיל הרווח העתידי שלה עומד על 10 בלבד (לרווח החזוי בשנה הקרובה).

4. Fushi Copperweld (סימול: FSIN)

כאשר שומעים על פקקי תנועה חמורים במיוחד, הפתרון הראשון שצץ במוחנו הוא השקעה בתשתיות (סלילת כבישים, השקעה במסילות רכבת וכיוצא בזה). השקעה זו מצריכה שימוש בחומרים רבים: בטון, פלדה ברזל ועוד. בדיוק כאן נכנסת Fushi Copperweld לתמונה.

החברה מספקת חוטים דו-מתכתיים (נחושת-אלומיניום ונחושת-פלדה) לתעשיות הרכב, התקשורת והשירותים. מוצרי החברה משמשים, למשל, להנחת קווי תקשורת. לחברה אין חובות ויש לה 2 דולר למניה בקופת המזומנים שלה. היא צמחה ברבעון האחרון ב-40% בהכנסות ואלטושר מעריך כי מכפיל הרווח העתידי שלה הינו 5 בלבד.

"כמובן, כאשר אתה תקוע בפקק, הילדים שלך יכולים ליהנות ולשחק במשחקים דרך NetEase (סימול: NTES) ו-SINA Corporation (סימול: SINA), כך שהחברות הללו יכולות להיות 'מרוויחות קטנות' בסיפור הזה", מסכם אלטושר.

הערה: אלטושר מציין כי בעת פרסום המאמר הוא החזיק במניות CXDC, NTES ו-SINA, והדגיש כי לאחר פרסום המאמר הוא עשוי בהחלט לקנות כל אחת מהמניות האחרות שהוזכרו במאמר.