מניית סטאר נייט מזנקת ב-28% בעקבות עסקת ענק באסיה

מדובר בהזמנה הגדולה ביותר אי פעם שקיבלה החברה: 130 מיליון שקל ■ צופה הזמנות גדולות נוספות ב-2011 ■ מתכננת גיוס עשרות עובדים

חברת נגה-לייט מקבוצת אס.די.אס (סטאר מערכות ביטחוניות) קיבלה הזמנות לאספקת מערכות ראיית לילה בתחום הקליעה והצליפה ללקוח במזרח אסיה, בהיקף כולל של כ-130 מיליון שקל (כ-34 מיליון דולר). מדובר בהזמנה הגדולה ביותר אי פעם שקיבלה החברה.

ההזמנה מתייחסת לכוונת ראיית לילה ייחודית שפותחה על ידי החברה במהלך השנה האחרונה, בהתאם למפרטים שסיפק הלקוח. הכוונת נבחנה במהלך החודשים האחרונים בסדרת ניסויים על ידי הלקוח, שהחליט בעקבות תוצאות הניסויים להתחיל בהזמנות סדירות שלה. אספקת מערכות ראיית הלילה תבוצע החל מהרבעון השלישי של שנת 2010 ובמהלך הרבעון הראשון של שנת 2011.

החברה החלה בהתארגנות מיוחדת על מנת לעמוד בקצב האספקות שלא ידעה כמותו בעבר. מפעל מערכות ראיית הלילה של נגה לייט ממוקם בעיר קצרין והוא מעסיק כ-60 עובדים. בעקבות ההזמנה האחרונה קיימת תוכנית להרחבת המפעל בהיקף כולל של כ-10 מיליון שקל, במסגרתו צפויה החברה לקלוט עשרות עובדי יצור נוספים.

באס.די.אס מעריכים, כי ההזמנה שהתקבלה היא רק הראשונה, וכי במהלך המחצית השנייה של שנת 2011 יהיה המשך להזמנות מאותו לקוח והן תהינה גם כן בהיקפים משמעותיים. העסקה צפויה להתבצע ברווח הגולמי הממוצע של תחום הפעילות.

נכון להיום, עומד צבר ההזמנות של קבוצת אס.די.אס על כ-245 מיליון שקל. אס.די.אס סיימה את הרבעון הראשון של 2010 עם רווח נקי של 2.5 מיליון שקל, בהמשך לרווח נקי של כ-17.5 מיליון שקל בשנת 2009.

אס.די.אס (סטאר מערכות ביטחוניות) פועלת בשלושה תחומי פעילות עיקריים: מערכות ראית לילה ומערכות צליפה (באמצעות החברה הבת נגה לייט), השבחת כלי טיס (באמצעות החברה הבת ראדום), ויצור מוצרי בטיחות צבאיים (באמצעות החברה הבת מגם).