חברת TTI מפטרת כ-15% מעובדיה: 40-50 איש בדרך הביתה

הסגירה של העסקה במסגרתה נמכרה TTI לחברה האמריקנית הפרטית TEOCO בתמורה ל-58 מיליון דולר, התרחשה ב-23 באוגוסט והחברה נמחקה גם מהמסחר בנאסד"ק

גל פיטורים החל להתבצע בחברת TTI טלקום מראש העין המנוהלת ע"י איתן נאור, כך נודע ל"גלובס". עד כה קיבלו הודעות על פיטוריהם מספר בכירים בחברה. על פי ההערכות צפויים לקבל מכתבי פיטורים כ-15% מעובדי החברה, שהם כ-40-50 איש.

השינויים בחברה מתרחשים כעת, לאחר שבתחילת חודש יוני נמכרה חברת TTI לחברת התוכנה האמריקנית TEOCO בתמורה ל-58 מיליון דולר, או 3 דולרים למניה, אשר היווה פרמיה של 24% על מחיר הסגירה של המניה בנאסד"ק. העסקה נסגרה ב-23 באוגוסט ובכך הפכה החברה למוחזקת בידיים פרטיות ונמחקה מהמסחר בבורסת הנאסד"ק.

TEOCO היא חברה פרטית הממוקמת בווירג'יניה ופועלת בתחום התוכנה לשוק ספקיות פתרונות התקשורת, בדומה לפעילותה של TTI, אשר מפתחת פתרונות תוכנה לתפעול וניטור רשתות התקשורת. השתיים פועלות בתחומים משלימים והסינרגיה בין התחומים היא גדולה מאד. חלק מהבעלות על טיוקו, כ-40% נמצא בידיה של קרן ההשקעות הפרטית TA Associates. הקרן מנהלת כ-16 מיליארד דולר ונחשבת לשלישית בגודלה בתחומים בהם היא פועלת. לאחר העסקה הפכה TTI לחברת בת של טיוקו, אך המותג TTI נשמר. החברה המאוחדת היא חברה המוכרת בכ-100 מיליון דולר בשנה בכ-30 מדינות בעולם,ובה עובדים כ-600 עובדים.

לאחר הרכישה ביצעה ההנהלה החדשה מהלך של התאמת ההוצאות של TTI לקצב העסקים הנוכחי שלה במטרה לשפר וליעל את רווחיות החברה, במסגרת זו החליטה החברה לפטר כ-15% מעובדי TTI ברחבי העולם, מדובר בהיקף של 40-50 עובדים אשר יסיימו את תפקידם בחברה בימים אלו. חלק מהפיטורים מוסבר באיחוד חלק מפעילויות המטה של שתי החברות וחלק נובע מפיטורי התייעולות בתחומי העיסוק השונים של החברה.

לחברה המאוחדת ישנם לקוחות ענקיים כגון קבוצת פראנס טלקום, MTS, AT&T, וריזון וספרינט נקסטל. פורטפוליו המוצרים המאוחד של שתי החברות יתנו לחברה המאוחדת אפשרות גידול משמעותית של פעילותן בחברות אלו ואחרות. נציין כי פעילותה של TTI שהתמקדה באירופה ימוזגו כעת לפעילות של טיוקו שהתרכזה בצפון אמריקה, מה שיתן לחברה המאוחדת יתרון לגודל בשווקים אלו ואת היכולת להציע למפעילי תקשורת ברחבי העולם את מגוון הפיתרונות של שתי החברות.

TTI הוקמה בשנת 1992 כחברה בת של תים (כיום מלם-תים) שבשליטת שלמה איזנברג, ובהמשך פוצלה ממנה. כיום מחזיק איזנברג במישרין ובעקיפין דרך החברות ערד ומלם-תים בכ-25% ממניותיה של החברה.

את שנת 2009 סיימה TTI עם הכנסות של 42 מיליון דולר, ירידה של 16% לעומת 2008, אך בשורה התחתונה שלה נרשם שיפור והחברה עברה לרווח של 2.7 מיליון דולר ברבעון האחרון של 2009. החברה ומעסיקה כ-330 עובדים.