ועדת איתור לדירקטורים בחברות החדשות תוקם בקרוב

מליאת מועצת הרשות השנייה אמורה למנות 7 דירקטורים לחברות החדשות של ערוצים 2 ו-10 ■ בראש ועדת האיתור לדירקטורים יעמוד יו"ר ועדת הטלוויזיה של המועצה, יעקב שחם

מועצת הרשות השנייה צפויה להקים ועדת איתור לדירקטורים בחברות החדשות - כך נודע ל"גלובס". בראש הוועדה אמור לעמוד יו"ר ועדת הטלוויזיה של המועצה, יעקב שחם.

הוועדה, שטעונה אישור סופי של מליאת המועצה, אמורה למנות 7 דירקטורים לחברת חדשות ערוץ 2 ולחברת חדשות ערוץ 10, עם סיום הקדנציות של חברי הדירקטוריון הנוכחיים.

כפי שפורסם בראשונה ב"גלובס", יו"ר דירקטוריון חברת החדשות של ערוץ 2, ד"ר יהודה לנקרי, אמור לסיים את כהונתו, והיא תוארך על-ידי המועצה עד לחודש דצמבר על מנת לאפשר מספיק זמן בכדי לבחון כיצד לנהוג באשר למינוי.

על-פי ההערכה, לפחות חלק מחברי הדירקטוריונים יישארו בתפקידם, בעוד שככל הנראה יוחלפו ראשי הדירקטוריונים - לנקרי ויו"ר חדשות 10 אבישג אבטובי - שמונו על-ידי מועצת הרשות השנייה הקודמת.

מליאות הדירקטוריון של חדשות 2 וחדשות 10 מורכבות מנציגי בעלי המניות של הערוצים ומנציגי ציבור. מטרתם של נציגי הציבור היא לשמור כי החדשות יהיו נקיות מלחצים מסחריים ולא ענייניים אחרים אשר עשויים להשפיע על העברת המידע האובייקטיבית והמקצועית.

בחדשות 2 אמורים להיות משולבים 4 חברי דירקטוריון מטעם נציגי הציבור, ובחדשות 10 אמורים לשמש 3 נציגים - אשר כולם ממונים על-ידי מועצת הרשות השנייה.

כזכור, מינוי יו"ר הדירקטוריון הקודם, לפני 3 שנים, לוותה בעתירה לבג"ץ על-ידי יו"ר הדירקטוריון הקודם יצחק לבני, שטען כי הודח על מנת שלא יפריע להליך מינוי מנכ"ל חברה מטעמים לא ענייניים. בג"ץ אישר לבסוף את הפסקת כהונתו לאחר שימוע.