ירידה של 38% ברווחי הבינלאומי; הוצאות השכר זינקו ב-20%

הבנק סוגר את הרבעון השני עם רווח נקי של 86 מיליון שקל - התשואה להון נפלה ל-5.6% בלבד ■ מאמץ מדיניות דיבידנד של חלוקת 50% מהרווח מדי שנה

עלייה של 20% בהוצאות השכר של הבנק הבינלאומי ברבעון השני של השנה פגעו ברווח הרבעוני הנקי של הבנק, שהסתכם ב-86 מיליון שקל - ירידה של 38% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

העלייה בהוצאות השכר בולטת בייחוד על רקע השביתה אותה הוביל ועד העובדים לאחרונה, במטרה לשפר את תנאי העובדים בבנק. הוצאות השכר הסתכמו ב-409 מיליון שקל ברבעון השני של 2010, לעומת 341 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. במחצית הראשונה של 2010 עלו הוצאות השכר ב-14% ל-792 מיליון שקל.

"התוצאות משקפות יציבות בהכנסות מהפעילות הבנקאית השוטפת של הקבוצה; אולם שילוב של גידול בהוצאות שכר, השפעות ההסבה, וגורמים חשבונאיים הפחיתו הריווחיות", אמרה בתגובה סמדר ברבר-צדיק, מנכ"ל הבינלאומי.

מוועד העובדים נמסר בתגובה: "שכר העובדים בבנק הבינלאומי למחצית שנת 2010 לא גדל אלא ב-1% לטובת תוספת ותק לעובדים. אין קשר בין הנתון לפיו הוצאות השכר גדלו ב-20% לבין שכר העובדים בפועל". בוועד טוענים כי ייתכן שהגידול בשכר נובע מ"מקצה השיפורים", כהגדרתם, שהיו"ר ז'אק אלעד הבטיח לעשות עוד בשנה שעברה לשכר ההנהלה הבכירה.

מלבד העלייה בהוצאות השכר, השורה התחתונה של הבנק נפגעה מירידה של 45 מיליון שקל ברווחי היעודה לפיצויי פרישה (בשל הירידות בשוק ההון ברבעון השני), וכן מהפסד של 38 מיליון שקל ממסחר בנגזרים. הירידה החדה ברווח הנקי הורידה את התשואה להון ל-5.6% בלבד ברבעון השני, לעומת 9.9% ברבעון המקביל.

במעמד פרסום הדו"ח הכריז הבנק על מדיניות חלוקת דיבידנד החל מהשנה הקרובה. אחרי הדיבידנדים במזרחי טפחות ולאומי , גם בבנק הבינלאומי חוזרים לחלק דיבידנדים: מעבר לדיבידנד מיידי של 800 מיליון שקל שיחולק בגין עסקת מכירת מניות הבנק המוחזקות על ידי דיסקונט (שיחולק ב-6 בספטמבר), הבינלאומי מאמץ מדיניות חלוקת דיבידנד של 50% מהרווח מדי שנה.

בדו"ח הבנק ניתן למצוא גם נקודות אור. כך, למשל, ההפרשות לחובות מסופקים ירדו ב-65% ל-23 מיליון שקל וההכנסות מעמלות עלו ב-6% ל-362 מיליון שקל. אגב, שיעור ההפרשות לחומ"ס עמד במחצית הראשונה של השנה על 0.14% מסך האשראי, לעומת 0.56% במחצית 2009.