דלק נדל"ן חותמת רבעון שני עם הפסד של כ-255 מיליון שקל

ההכנסות הסתכמו בכ-529 מיליון שקל; ההכנסות במחצית הראשונה טיפסו ב-8% לכ-1.2 מיליארד שקל ■ מימשה מתחילת השנה נכסים מניבים בכ-1.1 מיליארד שקל

יומיים לאחר שתיק החקירה נגד איליק רוז'נסקי, מנכ"ל דלק נדל"ן לשעבר, הועבר מרשות ניירות ערך לפרקליטות, מדווחת היום (ג') החברה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה.

החברה, בניהולו של ערן מיטל ובשליטת יצחק תשובה, סיכמה את הרבעון החולף עם הכנסות של כ-529 מיליון שקל. במחצית הראשונה טיפסו הכנסות החברה בכ-8% והסתכמו בכ-1.2 מיליארד שקל, זאת לעומת הכנסות של כ-1.1 מיליארד שקל במחצית הראשונה של 2009.

החברה מסבירה כי הגידול בהכנסות במחצית הראשונה נובע בעיקר מעלייה בהכנסות ממכירת דירות בחברת אלעד מגורים (לשעבר דנקנר השקעות), שהסתכמו במהלך החצי הראשון של השנה בכ-188 מיליון שקל, עלייה של כ- 14% בהשוואה לכ-164 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, וכן משינוי אופן הרישום פעילות הפעלת תחנות השירות של חברת רודשף.

החברה מציינת עוד כי לתאריך המאזן, היקף ההכנסות בגין חוזי המכירות שנחתמו, אך טרם הוכרו בדו"חות הכספיים, הינו כ-460 מיליון שקל.

בשורת הרווח התמונה נשארת עגומה: החברה הפסידה ברבעון השני כ-255 מיליון שקל ובמחצית הראשונה של 2010 הסתכם ההפסד בכ-225 מיליון שקל. הסיבות העיקריות להפסד הן הוצאות מימון בסך של כ-336 מיליון שקל לרבעון משערוך נגזרים פיננסים, הפחתות ערך שונות, שעיקרן בגין נכס נדל"ן בגרמניה, וכן הפסדים שנגרמו כתוצאה משחיקה בשערי החליפין של מטבעות העיקריים של החברה.

החברה המשיכה ביישום תוכניתה האסטרטגית במסגרתה מכרה החברה מתחילת שנת 2010 את החזקותיה בנכסים שונים בהיקף כספי כולל של כ-1.1 מיליארד שקל. ברבעון השני מכרה החברה, בין היתר, מרכז קניות בשוויץ בתמורה לכ-202 מיליון שקל, את החזקותיה בבית אדר בנתניה תמורת כ-84 מיליון שקל, את חלקה בקניון רמלוד תמורת כ-60 מיליון שקל ואת חלקה בבית סהר שבתל אביב תמורת כ-22.5 מיליון שקל.

מיטל מסר עם פרסום הדו"חות כי "בהתאם לאסטרטגיה, מימשה דלק נדל"ן מתחילת השנה נכסים מניבים בשווי של כ-1.1 מיליארד שקל. בכוונתנו להמשיך ביישום האסטרטגיה ולהתמקד בתחומי הליבה: פעילות בתחום הנדל"ן המניב בחו"ל ופעילות הייזום למגורים של אלעד ישראל".