פרטנר מנסה להכניס מקלות בגלגלי הפחתת דמי הקישוריות

פרטנר מבקשת מבית המשפט להורות למשרד התקשורת למסור לה את מלוא המידע והמסמכים הרלוונטים ביחס לשימוע בעניין דמי הקישוריות ■ תעריף הקישוריות יוזל ל-6.5-7 אגורות

חברת פרטנר הגישה אמש (ב') עתירה מינהלית לבית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית המשפט לעניינים מינהליים, נגד משרד התקשורת. פרטנר מבקשת מבית המשפט להורות למשרד התקשורת למסור לה את מלוא המידע והמסמכים הרלוונטיים ביחס לשימוע בעניין דמי הקישוריות.

העתירה הוגשה בעקבות סירוב של משרד התקשורת לבקשות פרטנר לקבלת מידע הנדרש לה לצורך השימוע. במסגרת העתירה ביקשה פרטנר לקבל בין היתר את ההמלצות המלאות של חברת NERA למשרד התקשורת ועוד טרם ייתן השר החלטתו בשימוע.

בעתירה טוענת החברה כי היא זכאית לקבל את המסמכים הן מכוח חוק חופש המידע והן מכוח הדין הכללי החל על רשויות מינהליות המשמשות כנאמן לציבור.

מסמכים אלה רלוונטים גם לשם הבטחת קיום שימוע ראוי ועל מנת שהשימוע יתנהל באופן תקין.

עוד מציינת פרטנר בעתירה כי טעמי הסירוב של משרד התקשורת אינם מתיישבים עם המדיניות המוצהרת של משרד התקשורת עצמו לקיים הליך שימוע שקוף שבעקבותיה פרסם את המלצותיה המקוריות של חברת הייעוץ NERA, ואילו עתה מסרב משרד התקשורת לפרסם את ההמלצות המתוקנות ומידע רלוונטי נוסף.

עו"ד פנחס רובין, המייצג את פרטנר, אומר בשיחה עם "גלובס": "הגשנו את העתירה אחרי סדרה ארוכה של מכתבים שבהם הפצרנו מהמשרד להעביר חומר עדכני ביחס לשימוע. אנחנו קעקענו את דו"ח NERA אחרי השימוע הראשון. חברת הייעוץ נשלחה חזרה כדי לעשות שיעורי-בית וכדי לתקן את תיקוניה.

"מה שאנחנו אומרים עכשיו זה שהמינימום שמגיע לנו זה שיעבירו לנו את דו"ח NERA המתוקן, מפני שיכול להיות שהוא מקולקל יותר מאשר הקודם. כיוון שהדברים מתמהמהים, נאלצנו לפנות לבית המשפט כדי שיאפשר לנו לעיין בחומרים האלה. אגב כך, ציינו שאנחנו משערים שהשר הנכבד יבין שאין לו מה להיחפז לקבל החלטה ולא יקדים החלטה לפסק דין".

בתשובה לשאלה האם זהו ניסיון להרוויח זמן מצידה של פרטנר השיב רובין: "הזמן לא מעניין אותי - ולהרוויח זמן זה לא האלמנט, ולו רק מהטעם שהשר מתכוון להחיל את השינויים רק מינואר. אין לי אינטרס להרוויח זמן, ואם ישמעו אותנו ונראה את דו"ח NERA המתוקן ויקשיב לנו - ייתכן שלא נצטרך להגיע לבג"ץ".