אקזיט ישראלי: 3M רוכשת את אטנטי ב-230 מיליון דולר

‎החברה, שנקראה לפני כן דמאטק, נרכשה רק לפני שנה ושמונה חודשים ב-80 מ' ד' ■‏‎‎‏ מאז האקזיט הקודם: מספר העובדים קפץ ב-50% וההכנסות הוכפלו‏

‎‎זה היה רק עניין של זמן. מעט יותר מ-20 חודשים לאחר שהקרנות פרנסיסקו פרטנרס, סקויה, ‏‏Cavendish Asset Management‏ והמנכ"ל יואב רייזמן רכשו את חברת דמאטק הישראלית תמורת כ-80 מיליון דולר, מגיע המימוש המוצלח.

היום הודיעה חברת ‏‎3M‎‏ על רכישת חברת ‏Attenti Holdings‏, הגלגול החדש של דמאטק, תמורת 230 מיליון דולר במזומן. מדובר בעסקה מוצלחת במיוחד עבור בעלי השליטה בחברה הנרכשת, שכן החברה כמעט ושילשה את ערכה בתוך שנה ושמונה חודשים.‏

‎‎מעקב אחרי אסירים

‎‎למעשה, זהו ה"אקזיט" השלישי של החברה הישראלית. אטנטי, שיצאה לדרך בשנת 1990, מפתחת טכנולוגיות בקרה ומעקב אלקטרוניות. היישום העיקרי של הטכנולוגיה היה לצורכי מעקב אחר אסירים שמשוחררים על תנאי.

במשך השנים האחרונות הרחיבה החברה את פתרונותיה גם למעקב אחר אוכלוסיית הקשישים בבתי אבות. החברה הונפקה בבורסת ה-‏AIM‏ הלונדונית עוד בשנת 1995 והיא נרכשה בסוף 2008 במה שמכונה עסקת ‏PIPE‏, קרי השקעה של כסף פרטי בחברה ציבורית.

מאז נרכשה החברה בסוף 2008, אין נתונים ציבוריים על היקפי פעילותה. הנתון הברור האחרון מתייחס לקצב מכירות של כ-55 מיליון דולר בשנת 2008. ב-2010, כך מציינת ההודעה לעיתונות על הרכישה הנוכחית, צפויה החברה למכור ב-100 מיליון דולר, גידול משמעותי דווקא בתקופת משבר, ומה שמסביר כנראה את הסיום המוצלח של העסקה. היבט אחר הוא כוח האדם בחברה, שגדל ב-50% לערך בתוך השנה וחצי האחרונות ל-340 איש כעת.

בישראל לא רואים הרבה עסקאות שמערבות כסף גדול של קרנות פרייבט אקוויטי, אבל לפחות עבור פרנסיסקו פרטנרס, זוהי הפעם השניה (אחרי רכישת אקס-ליבריס ב-2006), בה היא משיגה תשואה דומה כעבור שנתיים בלבד.

‎‎הראשונה של ‏‎3M‎‏

‎‎הרוכשת, ‏‎3M‎‏, מחברות הטכנולוגיה המובילות בעולם, מפתחת ומייצרת מוצרים במגוון שווקים. החברה נסחרת בבורסת ה-‏NYSE‏ לפי שווי של כ-56 מיליארד דולר, וסיימה את 2009 עם מכירות של כ-23 מיליארד דולר. היא מעסיקה 75 אלף עובדים ורשמה בשנה שעברה רווח נקי של 3.1 מיליארד דולר. התוכניות של החברה לגבי אטנטי כוללות את שילובה של הטכנולוגיה הנרכשת בפתרונות של ‏‏‎3M‎‏ בתחום האיתור והמעקב.

‎3M‎‏ קיימת כאן מאז 1996, עם 70 עובדים שעוסקים במכירות, אך ללא פעילות פיתוח. זוהי רכישה ראשונה של החברה בישראל והמרכז המקומי של אטנטי, שכולל כ-170 עובדים ובו מתבצעת בעיקר פעילת פיתוח, יהווה את מרכז הפיתוח הישראלי של ‏‏‎3M‎‏. ‏‎‎