ארדן: נסדיר בהקדם את הפקעת השטחים בפארק שרון

ארדן ושטייניץ ביקרו היום באתר בניסיון לעמוד מקרוב אחר קצב התקדמות העבודות להקמת הפארק

"נשתמש בכל הכלים החוקיים שעומדים לרשותנו כדי להסדיר בהקדם את הפקעת השטחים הדרושים להקמת פארק שרון ולא יהיה שום גמגום בנושא. תשתיות לאומיות הן לא רק מפעלים, רכבות וכבישים: כיום, האזרח רוצה גם שטחים פתוחים בסביבתו הקרובה", אמר היום (ג') השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן בביקור שקיים ב"פארק שרון" עם שר האוצר, יובל שטייניץ.

השרים ביקרו בהר הפסולת, לשעבר מזבלת חירייה, שעתיד להיות ריאה ירוקה לרווחת תושבי גוש-דן וקרוי על שם ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון. ארדן ושטייניץ ביקרו באתר בניסיון לעמוד מקרוב אחר קצב התקדמות העבודות להקמת הפארק, נוכח דרישת הנהלת החברה הממשלתית האמונה על קידום הקמתו, להקצות למיזם תקציב ראוי.

עד כה, הקצה האוצר לעבודות ההקמה של הפארק סכום של כשמונה מיליון דולר, וזאת בעקבות השגת תרומה בהיקף דומה מ"קרן ברכה". עם זאת, עבודות התשתית הרבות להסטת אפיקי נחלים; שיקום המדרונות והכשרת ה"מרפסות" המשקיפות לעבר ערי גוש-דן, עתידות לעלות, על-פי הערכות, כ- 230 מיליון שקלים. סכום זה לא כולל את הקמת האגם המלאכותי והאמפיתיאטרון שעליהם הוחלט במסגרת התוכנית האדריכלית הכוללת של האתר.

המתחם כולו משתרע על שטח של כשמונת אלפים דונמים, כמחצית מהם בבעלות פרטית- אותם מנסה המדינה להפקיע.

ממלאת מקום יו"ר דירקטוריון חברת פארק אריאל שרון, אסתי אפלבוים-פולני העריכה שהתהליך עשוי להימשך עוד זמן רב, אך הביעה שביעות רצון מנכונות השרים לפעול לקידום המיזם: "שילוב הידיים של האוצר והמשרד להגנת הסביבה יוצר עבורנו הזדמנות חד-פעמית להפוך את הפארק למרכז מטרופוליני ירוק לטובת כלל תושבי המרכז. אם נקבל את התמיכה הנכונה, נצעיד את המיזם הזה קדימה כי אנחנו מתייחסים אליו כאל 'סטארט-אפ ממשלתי'", אמרה.

שר האוצר, שטייניץ אמר בתום הביקור: "בימים אלה מתקיימים מגעים נמרצים בין הנהלת האוצר לבין המשרד להגנת הסביבה כדי להתאים את תקצוב האתר, למען האצת פיתוחו".

הטמנת הפסולת בהר הזבל הופסקה בשנת 1998. בשנת 2005 הוקמה החברה העתידה להפוך אותו לפארק ירוק ולנצל את מרחבי השטח הגדולים, שהם פי שלושה מ"הסנטרל פארק" בניו-יורק, והפיכתם לאטרקציה שתהיה מוקד משיכה להמונים. עם הקמת החברה הממשלתית, סוכם עם הדירקטוריון שלה כי המדינה תקצה על כל שקל אחד שמקורו מתרומה, שקל משלה- וכך היה עם קבלת התרומה הנדיבה מ"קרן ברכה", שנוסדה בידי קרולין וג'וזף גרוס, המרבה לתרום למיזמים בתחום איכות הסביבה בישראל . בהתייחס לכך, אמר היום השר ארדן: "יש להודות על התרומה הנדיבה אך אסור שהפארק יחיה רק מכספי תרומות, כי מדובר בפרויקט ציבורי מובהק".