תשואת דיבידנד של 4.3%

החדשות הרעות מאירופה, מסתירות את העובדה שחברות רבות ביבשת דווקא ראויות להשקעה ■ כך תחשפו אליהן

תחום תעודות וקרנות הסל מרכז עניין רב מצד המשקיעים, לאור נוחות השימוש בכלי ההשקעה, דמי ניהול נמוכים וסחירות גבוהה. השוק האמריקני מהווה את זירת המסחר המובילה בעולם בתחום ה-ETF מבחינות אלה, אולם ניתן למצוא כלי השקעה מעניינים וסחירים גם במקומות אחרים בעולם, למשל באירופה.

השוק האירופי לא זכה השנה לחיבת המשקיעים, על רקע הכותרות המפחידות על המשבר הפיסקלי במדינות החלשות של גוש האירו, כמו יוון, אירלנד או ספרד, חששות שהובילו לירידה ניכרת בשער האירו. ואולם, חששות המאקרו עלולים להסתיר את התמונה הבריאה יותר מבחינת החברות האירופאיות שהן בעלות פעילות ייצוא ענפה וחשיפה ניכרת לצמיחה גבוהה בשווקים המתעוררים.

החלשות האירו, הנובעת מהאטה בקצב הצמיחה הכלכלית ומגירעונות עתק של מדינות הגוש, היא בשורה טובה עבור היצואניות האירופאיות, הנהנות מיתרונות תחרותיים בסחר הגלובאלי.

את ההוכחה לכך ניתן לראות בביצועי מדד ה-DAX הגרמני, הכולל 30 חברות מובילות, ביניהן חברות רבות הנשענות על גורמי צמיחה מחוץ לאירופה. המדד התחיל את שנת 2010 ברגל שמאל, אך בששת החודשים האחרונים צבר תאוצה והציג תשואה עודפת לעומת מדד ה-S&P 500 האמריקני, גם לאחר התאמה להיחלשות האירו באותה תקופה.

תשואת דיבידנד של 4.3%

איך ניתן להיחשף למדד ה-DAX? כלי ההשקעה הפופולרי המאפשר חשיפה לשוק הגרמני הוא קרן הסל EWG , הנסחרת בארה"ב, ואולם היא מספקת חשיפה למדד ה-MSCI Germany, ולאו דווקא למדד ה-DAX.

מי שמתעקש להיצמד ל-DAX, ימצא את כלי החשיפה המתאים בקרן סל iShares DAX, הנסחרת תחת הסימול DAXEX GY בבורסת גרמניה. היקף הנכסים של DAXEX מוערך בכ-3.1 מיליארד יורו (פי 4 מסך נכסי EWG), וגם הסחירות גבוהה יותר. גם תשואת הדיבידנד הממוצעת של ה-DAX, העומדת על כ-3.4%, גבוהה מזו של EWG.

בורסת גרמניה מתאפיינת בסחירות נאה גם עבור שאר תעודות הסל האירופאיות. לכן, אנחנו מציגים כאן עוד שלוש קרנות סל שעשויות לעניין משקיעים המאמינים ביבשת. כמובן, יש לזכור כי ה-ETFים הנסחרים בגרמניה נקובים באירו, כך שגם החשיפה המטבעית עשויה להוות כאן סיכון.

iShares EURO Stoxx 50 (סימול: SX5EEX GY) היא קרן סל המספקת חשיפה למדד הרחב של 50 מניות החברות המובילות בגוש האירו (חברות הנסחרות מחוץ לגוש, למשל חברות בריטיות, שוויצריות או נורבגיות, אינן נכללות במדד זה).

רשימת נציגות המדד כוללת חברת האנרגיה הצרפתית טוטאל, בנקים כמו סנטאנדר מספרד ו-BNP מצרפת, חברת שירותי התקשורת טלפוניקה, שהיא בעלת פעילות ענפה גם באמריקה הלטינית, מובילת התעשייה סימנס, חברת התרופות Sanofi-Aventis ועוד. היקף נכסי ה-ETF מוערך בכ-3.2 מיליארד אירו, והתעודה מספקת למשקיעים תשואת דיבידנד של כ-4.3%, הגבוהה וזו של ה-ETF הגרמני.

מי שמחפש מדגם רחב יותר של חברות, גם מעבר לגוש האירו, עשוי להתעניין בקרן iShares Stoxx Europe 50, הנסחרת תחת הסימול SX5PEX GY (לא להתבלבל, הסימול שונה באות אחת!). ETF זאת כוללת גם חברות כמו נסטלה , נוברטיס ורוש משווייץ, חברות בריטיות כמו של, וודאפון, HSBC , BP GlaxoSmithKline , ועוד. צריך לציין כי התעודה היא בעלת היקף נכסים נמוך יותר (כ-370 מיליון אירו), וסחירות נמוכה יחסית.

המשקיעים המחפשים אפיקי השקעה דפנסיביים יותר עשויים להתעניין ב-ETF על סקטור הבריאות: iShares Stoxx 600 Health Care (סימול: SXDPEX GY). לצד אופיה הדפנסיבי, לקרן הזו ישנם מספר חסרונות, כולל היקף נכסים נמוך של כ-170 מיליון אירו, סחירות דלילה יחסית וריכוזיות גבוהה (חמשת מרכיביה הגדולים מהווים כ-75% מהיקף הנכסים הכולל). תשואת הדיבידנד השנתית של ה-ETF עומדת על כ-4%.

הכותב הוא אנליסט האקוויטי הבכיר בבית ההשקעות אופנהיימר ישראל.