פולאר השקעות: "ממשיכים למכור דירות בפרויקט הולילנד"

החברה דיווחה היום על הפסד של 68.8 מיליון שקל בחצי הראשון של השנה ■ רשמה הפרשות לירידת ערך בסך כולל של כ-108 מיליון שקל

חברת פולאר השקעות דיווחה היום על תוצאותיה לחצי הראשון של 2010, שכוללים התייחסות כמובן גם להשפעות של פרשת הולילנד והשלכותיה על התוצאות.

ההכנסות ממכירת דירות ומקרקעין הסתכמו בכ-61 מיליון שקל, בעיקר ממכירת דירות בפרויקט הולילנד בירושלים בעוד שבתקופה המקבילה טרם התקיימו 6 התנאים להכרה בהכנסה ממכירת דירות. בהתאם לכך, בתקופה נזקף כ-58.2 מיליון שקל לסעיף עלות דירות ומקרקעין שנמכרו.

הכנסות דמי שכירות ושירותים הסתכמו בכ-12.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-16.9 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד.

הוצאות המימון הסתכמו במחצית הראשונה בכ-15.1 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות מימון של כ-5.6 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד. עיקר השינוי נובע מהכנסות מימון שנוצרו בתקופה מקבילה אשתקד בגין רכישה עצמית של אגרות חוב וכן בשל שערוך יתרות דולריות של מזומנים ושווי מזומנים.

בשורה התחתונה דיווחה פולאר כי ההפסד לתקופה המיוחס לבעלי מניות הרוב הסתכם בכ- 68.8 מיליון שקל בהשוואה לרווח של כ-18.1 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד.

האמצעים הנזילים של הקבוצה הכוללים מזומנים, פיקדונות בבנקים וניירות ערך סחירים ליום 30 ביוני הסתכמו לסך של כ-85 מיליון שקל לעומת כ-197.1 מיליון שקל בסוף 2009. תזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת הסתכם בחצי הראשון בכ-27.4 מיליון שקל ונבע בעיקר מתקבולים בגין מכירת דירות בניכוי גידול במלאי עבודות בביצוע בקשר עם פרויקט הולילנד פארק.

תזרים המזומנים שנבע מפעילות השקעה הסתכם בתקופת הדוח לסך של כ-69.8 מיליון שקל, ונבע בעיקר מירידה בהשקעות לזמן קצר, נטו, בניכוי השקעה בחברות מוחזקות.

בנוגע להשלכות של פרשת הולילנד מציינים בפולאר כי "הפעילות בפרוייקט נמשכת כסדרה וכן ממשיכות להימכר דירות בפרויקט". עם זאת, עקב ההסתבכות בפרוייקט "בחנה הנהלת הולילנד, בין השאר בסיוע יועצים חיצוניים, את שווי המימוש נטו של מלאי הבניינים למכירה והמקרקעין שבבעלותה, ורשמה בתקופת הדוח הפרשות לירידת ערך בסך כולל של כ-108 מיליון שקל ומנגד, נרשם רווח מעדכון התחייבות למוכר הקרקע בסך של כ-32 מיליון שקל".