הראלי בוול סטריט נמשך: מדד הנאסד"ק עלה בכ-1% נוספים

ראלי בדקות האחרונות דחף המדדים לשיא יומי ■ ברגר קינג זינקה 25% על רקע הרכישה ■ ירידה מפתיעה נרשמה בתביעות הראשוניות לדמי אבטלה

ניו יורק לא עוצרת: לאחר שאתמול זינקו המדדים המובילים בקרוב ל-3% - המשיכו גם היום המדדים המובילים בוול סטריט לטפס מעלה כשהם מגיבים לנתוני מאקרו חיוביים ולנתוני מכירות מעודדים. פרסום אודות ירידה מפתיעה בתביעות האבטלה תמך בשוק בפתיחה כאשר מאורח יותר התגברו העליות בעקבות זינוק בנתוני המכירות התלויות של הבתים בארה"ב. ראלי קצרצר לקראת סיום המסחר דחף את המדדים להגיע לנקודת השיא היומית שלהם בנעילה. מחר, נזכיר, יפורסמו נתונים חשובים אף יותר משוק התעסוקה.

מלבד מדד מנהלי הרכש החזק מהצפוי שפורסם אתמול והביא לנעילה חיובית, באור הזרדקורים היום עמד, כאמור, מגזר הקמעונאות, כאשר הרשתות דווחו על עלייה במכירות בחנויות הזהות בחודש אוגוסט והציגו צמיחה מצרפית חזקה יחסית בעקר בזכות מבצעי הנחה נרחבים. בין הרשתות בלטו לחיוב רשת קוסטקו בה הזניקו מכירות הדלק והשיפור במכירות מעבר לים את סך המכירות. לעומת זאת הרשתות המתמחות בביגוד כגון טארגט וגאפ דיווחו על מכירות נמוכות מהצפי.

בוושינגטון, יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, העיד היום בפני הוועדה בקונגרס, האחראית על חקירת המשבר הכלכלי.ברננקי אמר כי יש "לסגור בנקים גדולים אם הם מאיימים על המערכת" והוסיף "יש לפתור את הבעיה של אותם מוסדות פיננסיים שהם גדולים-מדי-בכדי-ליפול". בהתייחסו למשבר אמר כי "לא ניתן היה להציל את ליהמן".

20% בחצי שנה?

"ייתכן שבששת החודשים הבאים בקירוב, מדד ה-S&P 500 יעלה לכ-1,300 נקודות, בעוד התשואה על אג"ח ממשלתיות ל-10 שנים תעלה לכיוון 4%", אמר ג'יימס פולסון מבית ההשקעות וולס קפיטל. מדובר בתשואה של 20% לעומת הרמה של המדד היום בשוק. שורה של כלכלנים בארה"ב אינם מאמינים שהמשק האמריקני יידרדר למיתון נוסף, אך מודים שהסיכויים לכך עלו.

בתוך כך, על רקע נתוני המאקרו החלשים שפורסמו לאחרונה, החליטו כלכלני מריל לינץ' לחתוך את תחזיות הצמיחה שלהם למשק האמריקני לחצי השני של 2010 ולשנה הבאה. כעת מעריכים במריל לינץ' שהכלכלה הגדולה בעולם תתרחב בקצב של 1.8% בלבד ברבעון השני וב-1.5% ברבעון הרביעי השנה, לעומת הערכה קודמת ל-1.8% ו-2.2%.

זינוק מפתיע בחוזי המכירה על בתים בארה"ב

ב-15:30, שעון ישראל, פורסם הדו"ח השבועי בדבר מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה שהראה על ירידה קלה ממספר התביעות הראשוניות בשבוע שעבר שעמד על 473 אלף תביעות - אך בעיקר, בנתון חיובי יותר מהצפי המוקדם של האנליסטים בוול סטריט שהניחו כי מספר התביעות דווקא יגדל השבוע ויעמוד על 476 אלף תביעות בסך הכל.

ב-17:00 פורסם דו"ח אודות ההזמנות ממפעלים לחודש יולי, אשר עלו ב-0.1% לעומת צפי הכלכלנים לעלייה של 0.3%, לעומת ירידה של 1.2% בחודש יוני.

במקביל פורסמו נתונים מעודדים בנוגע למס' מכירות הבתים הנמצאות בתהליך לחודש יולי (או במילים אחרות, החוזים שנחתמו כזכרון דברים למכירת בתים ואשר יוכרו כמכירה בעוד מספר חודשים), אשר זינקו במפתיע ב-5.6% לעומת צפי שירדו ב-1.3%. זאת לאחר שרשמו ירידה של 2.8% בחודש יוני הצפויים להיוותר ללא שינוי, לאחר ירידה של 2.6% ביוני.

האם הצרכנים שבים לחנויות, ובגדול?

הרשתות הקמעונאיות בלטו היום, לאחר שפרסמו את נתוני המכירות החודשיים בחנויות הפתוחות שנה ומעלה: הראשונה שדיווחה, קוסטקו , הציגה זינוק של 7% במכירותיה לעומת צפי לעלייה של 4.2%. המכירות של רשת טארגט טיפסו ב-1.8% לעומת צפי לעלייה של 2%. וברשת ויקטוריה סיקרט נרשמה עלייה של 10% במכירות לעומת צפי לעלייה של 7.3%. רשת גאפ דיווחה כי הכנסותי נותרו ללא שינוי. נזכיר כי הרשת הגדולה בעולם שבסיסה בארה"ב, וול מארט לא מדווחת על בסיס חודשי יותר.

רשת המזון המהיר ברגר קינג (סימול: BKC) תירכש על-ידי חברת הפרייבט אקוויטי 3G קפיטל הפועלת מניו-יורק ב-24 דולר למניה, או 4 מיליארד דולר בסך-הכול - כך מדווחת CNBC. העסקה מייצגת פרמיה של 46% בהשוואה למחירה של המניה במסחר אתמול (ד'), וההודעה הרשמית עליה עשויה להתפרסם בקרוב. מניית החברה הגיבה היום בזינוק מרשים ובמחזור גדול.

קרב השליטה על חברת 3PAR (סימול: PAR) הסתיים היום בניצחונה של HP , לאחר שחברת דל הודיעה על פרישתה מהמרוץ בו עלה מחיר המניה 4 פעמים. זאת, לאחר ש-HP העלתה את מחיר למניה ל-33 דולר, המשקף לחברה הנרכשת שווי של 2.1 מיליארד דולר. מאז ה-13 באוגוסט זינקה המנייה מרמה של 10 דולר לרמתה הנוכחית המשיקה לרמת הצעת הרכש מ-HP, זינוק של 230%.

טאואר מוסיפה לרכז עניין לאחר שאתמול נחשף ב"גלובס" כי סוגיית שטרי ההון של הבנקים בטאואר מתקרבת להכרעה. זאת לאחר שלראשונה רשם בנק הפועלים במאזנו את שטרי ההון שלו בטאואר כ"נכס פיננסי זמין למכירה". משמעות הדבר היא כי הבנק נערך למימוש כ-400 מיליון שטרי הון למניות ששוויים כ-133 מיליון דולר . נציין כי הבנקים כבר הפרישו את החוב של טאואר, כך שכל החזר חוב שנמחק - יוכר כרווח עם קבלת התשלומים.

סלקום ופרטנר הגיבו להכרזתו היום של שר התקשורת, משה כחלון, על דמי הקישוריות החדשות לטלפונים הניידים. כחלון הפחית את דמי הקישוריות ב-73%, כך שיעמדו על 6.8 אגורות לדקת שיחה. נציין כי סלקום כבר הודיעה כי היא צופה לפגיעה בסך 320 מיליון שקל ברווחיה בשנה הראשונה. בנוסף אמרה החברה כי היא שוקלת לפנות לבג"ץ.

אלביט מערכות חתמה היום על הסכם לרכישת כל מניות סולתם מערכות, סיימר, ואיי.טי.אל אופטרוניקס הנמצאות כעת בבעלות מיקאל והחברות הבנות שלה. עם השלמת הרכישה, תחזיק אלביט מערכות ב-100% ממניות סולתם וסיימר וב-87.85% ממניות איי.טי.אל. יתרת מניות איי.טי.אל, הנסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב, מוחזקות בידי הציבור. במקביל, תמכור אלביט מערכות את החזקותיה במיקאל (כ-19%) לבעלי המניות האחרים במיקאל. אלביט מערכות תשלם עבור הרכישה סכום של כ-87 מיליון דולר.

טבע ריכזה אף היא עניין לאחר שהפסידה אתמול בערעור שהגישה לביהמ"ש בארה"ב אשר קבע כי הפטנטים על תרופת ה-Evista של אלי לילי תקפים עד 2014. ההחלטה מגנה על התרופה לטיפול באוסטאופרוזיס (הידללות העצם) של אלי לילי אשר נמכרה בשנה שעברה בתמורה ל-682.2 מיליון דולר בארה"ב.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]