לאחר הודעת IPC: עמנואל יוצאת באוקטובר בהנפקת זכויות בהיקף מינימלי של 60-70 מיליון דולר

(עדכון) - IPC האמריקנית פרסמה אתמול כי קיים סיכוי למציאת גז בכמות של 5.7 TCF ברישיונות "מירה" ו"שרה" ■ ההערכות מדברות על תגליות גז בגודל של 65% מתגלית "תמר"

לאחר שחברת IPC פרסמה אתמול (שבת) את התוצאות הראשוניות של הסקר הסייסמי התלת-מימדי שנערך ברישיונות "מירה" ו"שרה", חושף היום "גלובס" כי עמנואל אנרגיה הישראלית מתכננת לצאת בהנפקת זכויות בהיקף מינימאלי של 60 עד 70 מיליון דולר כבר באוקטובר השנה, כך על פי ההערכות היום בשוק ההון.

עמנואל אנרגיה מנוהלת על ידי אוהד מראני, מנכ"ל האוצר לשעבר והיא נמצאת בשליטת הכשרה אנרגיה. מודיעין שבשליטת צחי סולטן והשותפה הישראלית השנייה, הכשרת הישוב , טרם הגיבו לפרסום של IPC בארה"ב. עמנואל עצמה הגישה כבר טיוטת תשקיף לרשות ניירות ערך.

מהפרסום של IPC עולה מכל מקום האתרים מצדיקים קידוחי אקספלורציה וכי במקום ישנן תגליות גז בהיקף של 5.71 TCF בסך הכל. עם זאת, יש לציין כי מדובר בתוצאות סקר סייסמי בלבד, וכי התוצאות נמוכות משמעותית מתוצאות הסקר ב"לוויתן" וגם מגודל המאגר "תמר".

IPC נמצאת בבעלות משקיעים מצפון מאמריקה והיא שותפה (13.6%) בקבוצה המחזיקה ברישיונות חיפושי הגז "שרה" ו-"מירה", שבראשה עומדים עופר נמרודי באמצעות הכשרת הישוב ומודיעין.

לפי תוצאות הסקרים, ברישיון "מירה" ישנו פוטנציאל לגז טבעי בכמות של 3.03-5.45 TCF (טריליון רגל מעוקב), כאשר ההערכה החציונית עומדת על 4.24 TCF. באשר ל"שרה", ההערכות הן כי ישנה כמות גז של 1.05-1.89 TCF, כאשר ההערכה החציונית הינה ל-1.47 TCF. מדובר בתוצאות הדומות לאלו שפורסמו בחודש שעבר בסקרי הדו-מימד, ואכן בבונטן מציינים כי תוצאות הסקר התלת-מימדי מאשרות את התוצאות בסקר הקודם.

אם כן, בשני האתרים יחדיו ההערכה הטובה ביותר היא כי ישנה כמות גז של 5.71 TCF. מדובר בכמות נמוכה ב-34% לעומת 8.7 TCF בתגלית "תמר" והערכה ל-16 TCF במבנה "לוויתן". כמו כן, החברה לא מציינת מהו הסיכוי למציאת הגז, בניגוד לסבירות של 50% בה נקבה נובל אנרג'י עם פרסום תוצאות הסקר הסייסמי ב"לוויתן".

יו"ר IPC: "נוציא 80-100 מיליון שקל לכל באר בקידוחים"

להודעת IPC מצורפת גם הערכת שווי שהכינה חברת הייעוץ צ'פמן (Chapman Petroleum) מקנדה, מגיע השווי העכשווי (net present value) של זכויות IPC ב"שרה" ל-298 מיליון דולר וב"מירה" ל-746 מיליון דולר. מדובר אך ורק על הזכויות של IPC (העומדות כאמור על 13.6%), מה שגוזר ל"מירה" ו"שרה" שווי כולל של 7.68 מיליארד דולר.

יש לציין כי הערכת השווי הזו נמוכה מההערכה הקודמת של צ'פמן, שפורסמה בתחילת אוגוסט, אשר דיברה על שווי כולל של יותר מ-10 מיליארד דולר לשני הרישיונות. אך גם הערכה של 7.68 מיליארד דולר נראית מוגזמת לאור העובדה שהאנליסטים בשוק מצמידים ל"תמר" שווי של 6.5 מיליארד דולר בממוצע, למרות שכמות הגז שם גדולה יותר. הערכת השווי של צ'פמן מתבססת על מחיר גז של 5.5 דולר ל-mcf (כ-1,000 רגל מעוקב).

אז לאן הולכים מכאן? ובכן, ההערכות הן כי השותפות יחתמו על הסכם עם חברת קידוחים עד סוף מארס 2011 וכי הקידוח עצמו יחל ברבעון השלישי של 2011. התוצאות הסופיות של הסקר הסייסמי התלת-מימדי יפורסמו רק בסוף השנה. בכל אופן, רק לאחר קידוח האקספלורציה יהיה ניתן לומר בוודאות מהו הפוטנציאל ברישיונות "מירה" ו"שרה".

הווארד קופר, יו"ר IPC, אומר ל"גלובס" כי הוא אופטימי ומשווה את רישיונות "מירה" ו"שרה" לתגלית "תמר".

"נוציא 80-100 מיליון דולר לכל באר בקידוחים", אומר קופר. "שרה דומה לתגלית 'דלית'; זהו רישיון גדול עם סיכון נמוך מאוד, בעוד ש'מירה' הוא מבנה עם פוטנציאל להיות גדול יותר מ'תמר'".