ח"כ נוקד לחברות הסלולר: להבהיר את הניצול של חבילות הגלישה

סגנית שר התמ"ת: "נפח הגלישה ממכשיר הסלולר אינו מעודכן באופן נגיש וברור על צג הנייד, עובדה המקשה על יכולתם של צרכנים העושים שימוש בשירות זה לתכנן את קצב גלישתם"

סגנית שר התמ"ת והממונה על הצרכנות במשרד, ח"כ אורית נוקד, קוראת למנכ"לי חברות הסלולר להבהיר לצרכנים באופן ברור ונגיש יותר מה מצב הניצול של חבילות הגלישה הסלולרית שעבורן הם משלמים.

זאת, בהתחשב בתעריפי החריגה הגבוהים הנהוגים ברכישת חבילות כאלה, ובעובדה שלא כל חברות הסלולר מקפידות לעדכן את הלקוח באופן ברור לקראת תום ניצול היתרה העומדת לרשותם.

"מצאתי לנכון לפנות אליכם על רקע מספר פניות של צרכנים שהתקבלו בלשכתי בנושא שבנדון", כותבת סגנית השר. "כעולה מהפניות, נפח הגלישה ממכשיר הסלולר אינו מעודכן באופן נגיש וברור על צג הנייד, עובדה המקשה על יכולתם של צרכנים העושים שימוש בשירות זה לתכנן את קצב גלישתם באופן שימנע חריגה מהמסלול אליו נרשמו".

לדברי נוקד, "עם השתכללות אמצעי הטכנולוגיה ועל רקע הצורך בחיזוק יחסי האמון בין חברותיכם לבין ציבור הצרכנים, אני סבורה כי ראוי להגביר את השקיפות והבולטות במתן דיווח נתון זה לצרכנים".

מפלאפון נמסר בתגובה: "אנו מציעים כבר כיום את 'שירות מצב חשבון של פלאפון', הכולל בין היתר מידע על ניצול חבילת הגלישה של הלקוח בעברית, רוסית וערבית. ניתן לקבל שירות זה באמצעות מענה קולי בכוכבית 199 או באתר פלאפון".

מסלקום נמסר בתגובה: "סלקום מאפשרת ללקוחותיה להתעדכן באופן שוטף בניצול חבילת הגלישה שלהם באמצעות כוכבית 444. בנוסף מתריעה החברה באמצעות הודעות SMS הנשלחות ללקוחות בניצול 50% ו-100% של חבילת הגלישה".

מאורנג' לא נמסרה תגובה.