אמברגו מספורטפייב: לא מוכרת זכויות לערוץ הספורט וצ'רלטון

הסיבה לווטו היא סכסוך עסקי של חברת השיווק עם שני הערוצים ■ עקב כך לא משודר "הבית הישראלי" ומשחקים נוספים ממוקדמות יורו 2012

חברת השיווק ספורטפייב הטילה וטו על מכירת זכויות שידור של אירועי ספורט לשני ערוצי הספורט הישראליים - צ'רלטון וערוץ הספורט. ל"גלובס" נודע כי מזה תקופה ממושכת, נמנעת החברה הצרפתית-גרמנית מלהציע לשני הערוצים המקומיים את זכויות השידור שהיא מחזיקה בהן, זאת בשל מחלוקות עסקיות בין הצדדים.

מהסיבה הזאת לא שודרו בישראל המשחקים ב"בית הישראלי" במוקדמות יורו 2012 שנערכו בסוף השבוע, שהזכויות עליהם מוחזקות על-ידי ספורטפייב. מדובר, בין היתר, על המשחק בין יוון לגיאורגיה (בתמונה). ‏‏‏

ספורטפייב מחזיקה בזכויות השידור של חלק ניכר מהמשחקים במסגרת מוקדמות יורו 2012. המשחקים ששודרו בסוף השבוע בישראל בערוצים של צ'רלטון (אנגליה-בולגריה, ספרד-ליכטנשטיין), הם אלו שהזכויות שלהם לא נמצאות בידי ספורטפייב.

‏סכסוכים עסקיים בין ספורטפייב וההתאחדות לכדורגל לבין חברת צ'רלטון מנעו גם את העברת זכויות ה-‏HD‏ של משחקי הבית של נבחרת ישראל במוקדמות יורו 2012. כזכור, ההתאחדות וספורטפייב הטילו וטו על העברת זכויות ה-‏HD‏ מערוץ 10 לצ'רלטון, מה שמנע את שידור המשחקי מול מלטה ביום חמישי בפורמט ‏HD‏.

מצ'רלטון נמסר: "אנו משדרים את משחקי מוקדמות היורו והמונדיאל באופן מסורתי. גם השנה יש לנו שידורים מעשרות משחקי מוקדמות של הנבחרות הטובות בעולם, כולל אנגליה, ספרד, גרמניה והולנד. מכאן שלא פנינו לספורטפייב לרכישת הזכויות האמורות".

בספורטפייב סירבו להתייחס לידיעה. לא נמסרה תגובת ערוץ הספורט.