פייסבוק גונבת מגוגל עובדים? מפתה אותם עם סכומי-עתק

TechCrunch: פייסבוק יכולה לפתות כל איש מקצוע בו היא מעוניינת, וגוגל הפכה לשדה הציד המועדף עליה ■ ההנפקה הצפויה של פייסבוק עשויה להפוך עובדים למיליונרים

מצבה של פייסבוק בתחום גיוס כוח האדם טוב יותר מאי פעם, כך מדווח בלוג הטכנולוגיה TechCrunch. הצמיחה המהירה של מספר המשתמשים הרשומים ברשת החברתית כמו גם בהכנסותיה, בשילוב עם ההנפקה הציבורית העתידה להתרחש בשנים הקרובות, יגרמו למספר העובדים בחברה לצמוח ממאות לאלפים. פייסבוק יכולה לפתות כל איש מקצוע בו היא מעוניינת.

פרט ליאהו המקרטעת, שעובדיה הם טרף קל עבור חברות טכנולוגיה מתחרות, גוגל הפכה להיות שדה הציד המועדף על אנשי כוח האדם של פייסבוק.

ב-TechCrunch נכתב כי עובד לשעבר בגוגל קיבל מהחברה הצעה שאי אפשר לסרב לה כדי שיישאר בשורותיה. מדובר היה על העלאה של 15% במשכורתו, שבתור מתכנת בדרג ביניים הגיעה ל-150 אלף דולר בשנה, ובונוס של 500 אלף דולר במזומן עבור הישארותו בגוגל לשנה נוספת. אותו עובד סירב להצעה והעדיף לעבור לפייסבוק.

גורמים בגוגל טוענים, כי 80% מהעובדים שזוכים לקבל הצעה נגדית כדי להשאירם בחברה אכן נשארים. אצל אלה שעוזבים, הסיבה היא כנראה ההנפקה הצפויה של פייסבוק, שעשויה להפוך עובדים למיליונרים משום שהערכות השווי לרשת החברתית בהנפקה מגיעות גם למיליארד דולר.