מתחרות של גוגל: "היא מבצעת מניפולציות בתוצאות החיפוש"

מנכ"ל חברה מתחרה: "מודאג מהאסטרטגיה הבריונית והאנטי-תחרותית שלה" ■ גוגל הודיעה בסופ"ש כי התובע הכללי בטקסס פתח בחקירה נגדה ■ יצאה בזול מתקלת הבאזז

האם גוגל מבצעת מניפולציות בתוצאות החיפוש שהיא מספקת, גם כדי להערים קשיים על מתחרותיה? ענקית האינטרנט גוגל הודיעה בסוף, השבוע כי משרד התובע הכללי של מדינת טקסס בארה"ב החליט לפתוח נגדה בחקירה בשל תלונות של מספר חברות באשר למדיניות דירוג תוצאות החיפוש שלה ושימוש לרעה בה.

בגוגל ציינו כי זהו המקרה הראשון של חקירה המתנהלת נגדה בנושא זה בארה"ב. חקירה דומה מתנהלת נגד החברה על-ידי הזרוע המבצעת של האיחוד האירופי.

בבלוג הרשמי של גוגל נטען כי על החברות שעומדות מאחורי פתיחת החקירה נמנות Foundem, TradeComet ו-MyTriggers, כולן מפעילות מנועי חיפוש המתחרים בגוגל.

"אנו מודעים לכך שעם צמיחתה של גוגל, אנו נאלצים להתמודד עם יותר שאלות על אופי ההתנהלות שלנו", נכתב בבלוג. גוגל נסחרת כיום בשווי של 150 מיליארד דולר והכנסותיה השנתיות הן כ-30 מיליארד דולר.

בגוגל אף ציינו כי שניים מעורכי הדין המייצגים את החברות המעורבות בפתיחת החקירה מייצגים גם את ענקית התוכנה מיקרוסופט, שיצאה בקריאה פומבית לעמיתותיה בתעשייה לנקוט צעדים שיובילו לבחינה מדוקדקת של התנהלותה של גוגל. מנכ"ל TradeComet, דן סאבאג', אמר בתגובה כי "גוגל מנסה להסיט את תשומת הלב מהתנהלותה הבעייתית אל גורמים אחרים שאינם קשורים אליה". דובר חברת MyTriggers ציין, כי הוא "מודאג מהאסטרטגיה הבריונית והאנטי-תחרותית של גוגל".

יצאה בזול מתקלת הבאזז

ועוד במישור המשפטי - גוגל הגיעה להסדר בתביעה אחרת שהוגשה נגדה, בה היא הואשמה בהפרת זכויות הפרטיות בעת הפעלת שירות גוגל באזז. התביעה הוגשה לבית המשפט על-ידי אחד ממשתמשי שירות הדואר האלקטרוני של גוגל, ג'ימייל.

במסגרת ההסדר, תשלם גוגל 8.5 מיליון דולר לכיסוי הוצאות המשפט של התובע וכתרומה לארגונים שונים העוסקים בנושא הפרטיות באינטרנט. בנוסף קובע ההסדר, כי על גוגל "לבצע בדיקה מדוקדקת יותר של ההשלכות הציבורית של מדיניות הפרטיות של באזז". בסוף השבוע האחרון הציגה גוגל אפשרויות ידידותיות יותר, לטענתה, להגדרות הפרטיות של המשתמשים באתריה.