הנהג שנסע 260 קמ"ש נעדר מחקירתו - והוכרז כעבריין נמלט

המשטרה טוענת כי הנהג לא התייצב לחקירה מספר פעמים ■ עורכי דינו מתעקשים כי הוא לא זומן לחקירה, וחבריו טוענים: "לא מדובר בנהיגה פראית אלא בטעות במחוגים"

הנהג ברכב של הצעירים שתיעדו את עצמם כשהם "טסים" על הכביש במהירות של 260 קמ"ש הוכרז היום (ב') על-ידי המשטרה כעבריין נמלט , וזאת לאחר שלא התייצב לחקירתו מספר פעמים. במשטרה מעריכים כי הנהג ייתפס עוד לפני ערב החג.

מיד עם פרסום הסרטון המתעד את הדהירה המטורפת פתחה משטרת התנועה במאמצים להבאת הנהגים לחקירה. שני הנוסעים הנוספים שהיו ברכב כבר מסרו את עדותם במשטרה, אך הנהג עצמו, כאמור, עדיין מתחמק.

לטענת פרקליטיו של הנהג הנמלט, עורכי הדין זיו ורינת גלעד, הוא כלל לא זומן לחקירה.

הצעיר מתעקש: "לא מדובר בנהיגה פראית"

כזכור, לאחר חקירה שנמשכה בשבוע האחרון, זומן אחד הצעירים שהיה ברכב לחקירה במשטרה. הצעיר, שהדגיש כי לא נהג ברכב אך תועד בסרטון שהתפרסם בפייסבוק, המשיך לדבוק בגירסתו גם לאחר פרסום הסרטון. לטענת אחד הצעירים שנחקרו, לא מדובר בנהיגה פראית אלא בתקלה טכנית במד המהירות שהציגה את לוח השעונים בצורה שגויה בסרטון.

תמונות מכונית ה-BMW שדוהרת במהירות שיא מתל-אביב לחיפה הסעירו את המדינה כולה. גם לאחר כשבוע, אותם צעירים ממשיכים להסתובב חופשי למרות המעשה המסוכן שביצעו לכאורה.

במשטרה צינו בסוף השבוע כי גם אם ייעצרו הצעירים - הם רק יעוכבו לחקירה וישוחררו זמן קצר לאחר מכן. זאת, למרות שהתברר כי אחד הצעירים שהופיע בסרטון המפליל הוא עבריין מורשע, שנידון למאסר בפועל בשנה שעברה.

במקום להעיר - החברים מעודדים

בשבוע שעבר התייחס לנושא גם נצ"מ ישראל ג'יבלי, מפקד משטרת התנועה הארצית: "יש לנו את השיטות שלנו, וצריך סבלנות", אמר בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט. "אנחנו מנהלים חקירה יסודית ומסודרת, על מנת שבסופו של דבר יוגש כתב אישום".

בקטע הווידאו, שזכה לשם "תל אביב-חיפה ב-9 דקות - אל תנסו בבית", נראה נהג הרכב נוסע במהירות שמגיעה לכ-260 קמ"ש. במקום להעיר לו ממשיכים חבריו לעודד אותו וקוראים לו להאיץ.

במהלך הנסיעה אף החליט הנהג להוריד את ידיו מההגה ולמחוא כפיים לצלילי מוזיקה רועשת, תוך כדי שהחבורה מתעדת את הנסיעה הפרועה במשך יותר מ-3 דקות.