הסכם שיתוף-פעולה בין "אבוט" למדען הראשי בתמ"ת

על-פי ההסכם, המדען הראשי יסייע ל"אבוט" באיתור של טכנולוגיות ישראליות שעונות לצרכיה ויתמרץ את המחקר והפיתוח הרלוונטיים בתמיכה כספית

ענקית התרופות והציוד הרפואי האמריקנית "אבוט" תשתף פעולה עם ישראל בתחום המחקר והפיתוח. על הסכם שיתוף הפעולה חתמו היום שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר והמדען הראשי במשרד התמ"ת, הד"ר אלי אופר עם סגן נשיא בכיר למוצרי דיאגנוסטיקה ב"אבוט", אדוארד מייקל.

"אבוט" היא התאגיד ה- 19 שחותם על הסכמים דומים עם ישראל ולחתימה מהיום קדמו הסכמים גם עם "אינטל"; ג'נרל אלקטריק; מיקרוסופט; קוקה-קולה; רנו-ניסן ועוד.

על-פי ההסכם, שנחתם היום בלשכת שר התמ"ת בירושלים, המדען הראשי במשרד יסייע ל"אבוט" באיתור של טכנולוגיות ישראליות שעונות לצרכיה ויתמרץ את המחקר והפיתוח הרלוונטיים בתמיכה כספית. על-פי ההסכם, "אבוט" תתמוך במיזם המו"פ בשיעור דומה לשיעור התמיכה של המדען הראשי או בהשאלה של ציוד מתאים לפיתוח; ייעוץ טכנולוגי ורגולטורי והכוונה שיווקית.

במשרד התמ"ת אמרו היום כי מתווה ההסכם במקרה של "אבוט" דומה לזה של הסכמים דומים שנחתמו עם עוד תאגידים רבים בעבר. במשרד התמ"ת אמרו היום כי בדרך זו, ניתן יהיה לסייע לפיתוח ולצמיחה של התאגידים ובמקביל, לפתוח עבור חברות ישראליות אפשרויות לשיווק בחו"ל.

המדען הראשי בתמ"ת, הד"ר אלי אופר אמר היום כי "מסלול זה הפך במשרדי במהלך השנים האחרונות לחלופה עבור תאגידים רבים וזאת כדי לבצע מיזמים משותפים עם חברות חדשנות ישראליות".

מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי אמר כי "העובדה שחברה בסדר גודל של 'אבוט' מצטרפת למסגרת שיתוף הפעולה עם ישראל מהווה ציוד לשבח לתעשיית הביוטק בארץ ולמשק כולו וזאת, בייחוד על רקע הקשיים שאותם חווה בשנים האחרונות כלכלת העולם".

במעמד החתימה על ההסכם אמר סגן נשיא "אבוט", מייקל כי ישראל מציעה ידע רב בתחום המדע, מומחיות ומשאבים בעלי חשיבות: "אלה יסייעו לנו בפיתוח טכנולוגיות חדשניות שיסייעו בקידום הטיפול הרפואי ובשיפור חייהן של רבים", אמר.

התאגיד "אבוט" פועל בישראל מזה כשש שנים ומעסיק בה למעלה מ- 100 עובדים. 35 תרופות מתוצרתה משווקות כיום בארץ.