משרד התקשורת: מכרז לבחירת חברת ייעוץ לליווי ועדת חייק

במכרז יתמודדו 3-4 חברות ייעוץ בינלאומיות כאשר אחת מהן תהיה קרוב לוודאי NERA, שהכינה את עבודת הייעוץ בנושא תעריפי קישורי הגומלין בסלולר

משרד התקשורת מפרסם הבוקר (ג') את המכרז לבחירת חברת ייעוץ שתלווה את ועדת חייק לבחינת מדיניות הפיקוח על תעריפי בזק ובחינת מבנה התחרות בשוק התקשורת הקווית.

במכרז יתמודדו 3-4 חברות ייעוץ בינלאומיות כאשר אחת מהן תהיה קרוב לוודאי NERA, שהכינה את עבודת הייעוץ בנושא תעריפי קישורי הגומלין בסלולר.

על פי הערכות ל-NERA יש סיכוי טוב במכרז על רקע היכרותה את השוק המקומי ועבודות שעשתה בישראל בעבר.בנוסף למכרז על חברת ייעוץ בינלאומית, ייצא מכרז נוסף לבחירה ביועץ טכנולוגי שילווה את עבודת הוועדה.

הייעוץ הטכנולוגי נחוץ לוועדה, משום שלהתפתחויות הטכנולוגיות יש משמעויות מרחיקות לכת על הרגולציה וכיצד היא משנה מודלים כלכליים של מפעילים.ועדת חייק לוחצת על משרד התקשורת לפרסם את המכרז מזה כמה חודשים ובוועדה יש מורת רוח מכך שרק עתה אחרי כמה חודשי עבודה, מתפרסם המכרז.

בוועדה סבורים שחברת ייעוץ בינלאומית היא קריטית לליווי עבודתה משום שהיא נזקקת למקורות מידע אמינים ואובייקטיביים על מה שקורה בעולם ולצורך בחירת המודל הרצוי והנכון לתחרות בשוק התקשורת בארץ.

כפי שפורסם ב"גלובס", ועדת חייק החליטה לפעול בצורה שונה מועדות תעריפים קודמות והיא שמה לעצמה למטרה לנתח ולהבין מה המודל הטוב ביותר לתחרות בשוק המקומי, ורק לאחר מכן לגזור את דרכי הפעולה ורמת הפיקוח על תעריפי בזק ותעריפי קישור הגומלין בשוק הנייח.

הסיבה לכך נובעת מהשינויים בשוק התקשורת, והעובדה שעומדים להתחולל בשוק כמה שינויים משמעותיים מאד כמו כניסת חברת החשמל לשוק התשתיות, הירידה בנתח השוק של בזק, והתגבשות קבוצת תקשורת חדשה בחברת הוט שכוללת את מירס תחת השליטה של איש העסקים הצרפתי פטריק דרהי.