כרמלה מנשה ורשות השידור זכו בערעור על תביעת לשון הרע

מדובר בתביעה שהגיש אדם חג'ג'רה, שמונה לתפקיד יועץ להכוונת חיילים משוחררים במגזר הבדואי, בגין כתבה בה נטען כי הוא מונה בניגוד לנהלים וכמינוי פוליטי

רשות השידור והעיתונאית כרמלה מנשה זכו בערעור שהגישו לבית המשפט המחוזי בחיפה על פסק דין של בית משפט השלום בעיר שחייב אותן חלקית בלשון הרע.

מדובר בתביעה שהגיש אדם חג'ג'רה, שמונה לתפקיד יועץ להכוונת חיילים משוחררים במגזר הבדואי במשרד הביטחון, ובכתבה עליו נטען כי הוא מונה בניגוד לנהלים וכמינוי פוליטי.

השופטים קיבלו את עמדת המערערת, שטענה כי בהחלטת בית משפט השלום יש משום פגיעה בחופש העיתונות.

שופטת השלום תמר נאות-פרי דחתה בזמנו את רובה של התביעה וקבעה כי הוכח כי מדובר במינוי פוליטי, בלתי ראוי ובניגוד להליך המקובל, וכי הנתונים שהופיעו בכתבה של כרמלה מנשה היו נכונים. עם זאת, השופטת מצאה אז פרט אחד שגוי בכתבה, והוא האמירה כי ציוניו של חג'ג'רה היו הכי נמוכים במיבדקי ההתאמה. בגין פרט זה חויבה הרשות בתשלום פיצוי של 12 אלף שקל.

על קביעה זו של השופטת נאות-פרי הוגש ערעור, על-ידי עוה"ד יורם מושקט ומנחם אברהם, בטענה כי הוכח במסגרת המשפט כי התובע, חג'ג'רה, קיבל ציון נמוך במיוחד ואף לא עבר את הסף הנדרש במיבדקי ההתאמה.

עו"ד מושקט טען כי האמירה כי חג'ג'רה קיבל במיבדקי ההתאמה את הציון הכי נמוך אף עשתה עמו חסד, מאחר שניתן היה עוד לשער כי הוא עבר את הסף ואולי קיבל ציון גבוה, ולכן אין בכך כל לשון הרע.

כמו כן נטען במסגרת הערעור כי מדובר בפרט לוואי ובזוטי-דברים המוגנים בחוק איסור לשון הרע, וכי קביעתה של השופטת יש בה משום פגיעה במקצוע העיתונות ובחופש הביטוי, וכי אם נאמץ את גישתה - נפגע בעיתונאים ובמאמציהם להביא לחשיפת שחיתות ציבורית, שמא פרט כלשהו וקטן ככל שיהיה ימצא לא מדויק.

שופטי הערעור בהרכב, סגן הנשיא יגאל גריל, עודד גרשון ויעל וילנר, החליטו בהסכמת הצדדים לקבל את הערעור של כרמלה מנשה ורשות השידור ולבטל את החבות שנקבעה. כמו כן נדחה הערעור של חג'ג'רה, והוסכם כי הכספים ששולמו בשעתו לתובע יישארו אצלו.