מאבק על השליטה בשדרת הניהול של רשות השידור

יו"ר הרשות אמיר גילת פועל להכנסת נציגי ועד מנהל למכרזים על תפקיד מנהלי ערוץ 1 וקול ישראל - למרות שעפ"י המתווה כרגע הם אמורים להיות מודרים מהמכרזים לתפקידים אלה

מאבק על השליטה בשדרת הניהול של רשות השידור מתנהל בימים אלה מתחת לפני השטח, ערב תחילת המכרזים לתפקידי המפתח ברשות. ל"גלובס" נודע כי יו"ר רשות השידור החדש, אמיר גילת, פועל על מנת להכניס נציגי ועד מנהל למכרזים למנהלי המדיה ברשות השידור - ערוץ 1 וקול ישראל - למרות שעל-פי המתווה כרגע הם אמורים להיות מודרים ממנו.

על-פי חוק רשות השידור החדש המתוכנן, חברי הוועד המנהל ברשות השידור והיו"ר עצמו ימודרו מהליך המכרזים למנהלי המדיה ברשות. מתברר כי ועדי העובדים והנהלת הרשות הגיעו להסכמה כי כך יתנהלו מכרזי רשות השידור מעתה, עוד לפני שעבר החוק.

משמע הדבר הוא שיו"ר רשות השידור החדש גילת, אשר כוונותיו להביא גורמים מחוץ לרשות השידור לניהול המדיה נחשפו אתמול (ב') ב"גלובס", נוטרל מכל השפעה.

על-פי החוק המחודש, במכרזים למנהלי המדיה ברשות השידור יישבו מנכ"ל הרשות, נציג הוועדים, סמנכ"ל, יועץ משפטי ונציג ציבור. חברי הוועד המנהל או המליאה, שעד כה לקחו חלק בכל מכרזי הרשות, יישארו בחוץ.

הרעיון שעומד מאחורי ההחלטה, כביכול, הוא לצמצם במידת האפשר את השפעת הפוליטיקה על המינויים ברשות, שכן בסופו של דבר הממשלה היא זו המאשרת את מינוי מועצת רשות השידור.

ל"גלובס" נודע כי יו"ר רשות השידור גילת פנה בנושא להנהלה ולוועדים וביקש לשנות את המצב, על מנת שלגוף שבראשו הוא עומד - אשר אמור להתוות את מדיניות רשות השידור - תהיה השפעה בהליך. עם זאת, באגודת העיתונאים מתנגדים לדרישה ומוכנים כי הוועד יקח חלק רק בפיקוח על תקינות התהליך.

גורמים ברשות אומרים כי החלת המבנה החדש של ועדות המכרזים הוקדמה על מנת למנות לתפקידים מנהלים המקורבים למנכ"ל הרשות מוטי שקלאר.

בתוך כך, יו"ר רשות השידור גילת מקים צוותים משלו לטיפול ברפורמה ברשות. לאחר שהרפורמה מגיעה בימים אלה ליישורת האחרונה, הודיע אתמול במפתיע גילת על כוונתו להקים 5 צוותים בתוך רשות השידור שיהיו אמונים על הוצאתה של הרפורמה לדרך לאחר כינונה. גילת עצמו יגבש את הצוותים ויפקח על עבודתם.

5 הוועדות יהיו למעשה צוותי היגוי שיתכננו את הרפורמה ביום שאחרי, ואנשיהן יהיו מתוך עובדי רשות השידור. בין הנושאים בהם יעסקו הצוותים: תוכן (טלוויזיה ורדיו), נדל"ן וכספים, משאבי אנוש, טכנולוגיה וחקיקה.

מרשות השידור נמסר כי "יו"ר רשות השידור פועל למציאת האיזון בין עצמאות רשות השידור לבין הצורך של הפיקוח של המוסדות עליה. הנושא נמצא בדיונים, במטרה למצוא נוסחה משותפת שתהיה מקובלת על כל הצדדים".