רד בנד רכשה את וירטואל-לוגיקס בעשרות מיליוני דולרים

משמעות המהלך: החברה הישראלית תוכל לספק טלפונים חכמים זולים משמעותית ותהפוך למתחרה של VMware

מה עושים עם תוכנה שנמצאת ב-750 מיליון מכשירי סלולר? אם אתם חושבים שזו שאלה מיותרת, כדאי שתחליפו כמה מילים עם יורם זלינגר, מנכ"ל רד בנד. זלינגר, ש"שבר" את הראש לא מעט סביב השאלה איך מגדלים חברה עם התשתית הזו, הוביל אותה למהלך נועז יחסית - רכישה וכניסה לתחום חדש.

היום הודיעה רד בנד על רכישתה של חברת VirtualLogix. האחרונה היא ספקית תוכנת וירטואליזציה ניידת, כלומר בעלת יכולת להפריד פונקציונאלית בין החומרה לתוכנה על התקני תקשורת ניידים. טכנולוגיה זו תספק לרד בנד מנוף צמיחה די מרשים בשוק התקשורת.

רד בנד עצמה לא מספקת את המספרים מאחורי הרכישה אך אלו הסתכמו בעשרות מיליוני דולרים, ומאחר שהתמורה כוללת מזומן ומניות, ייתכן שהסכום עולה על הרף התחתון של 10-20 מיליון הדולר.

רד בנד הצליחה להגיע לעמדת המובילה בשוק ה-FOTA עם 71% ממנו, שבו היא מספקת עדכוני תוכנה מרחוק לסלולרים. לצד זה, פיתחה החברה מוצרים בתחום ניהול התקנים וסביבת פיתוח והרצת אפליקציות. מהצד העסקי, היא התחברה לספקיות השירותים, למספר יצרניות טלפונים גדולות, כגון סוני אריקסון ומוטורולה, וגם לחברות שמספקות את שבבים בטלפונים, כגון אינטל וקוואלקום.

החברה הנרכשת נוסדה ב-2002 וממוקמת בעמק הסיליקון. תחום הווירטואליזציה בטלפונים ניידים, הוא עדיין אמורפי במידת מה, שלא כמו הווירטואליזציה במחשבים הארגוניים, שהפכה לכמעט מיינסטרים.

לפני כשנתיים VMware נכנסה אסטרטגית לתחום הווירטואליזציה על-גבי הטלפונים הניידים, מה שהופך את רד בנד למתחרה של VMware בנישה מסוימת.

אינטל שמה עין

VirtualLogix תספק לרד בנד מעין מנוע להפיכת סביבת הטלפוניה לווירטואלית. המשמעות עבור המשתמשים, היא היכולת לקבל גישה ליכולות ואפליקציות של טלפון חכם, למרות שמשתמשים בטלפון פחות מתקדם. זלינגר מעריך כי התוכנה של VirtualLogix, מורידה את עלויות הטלפון החכם לפחות מ-100 דולר ליחידה.

מאחורי VirtualLogix יש צירוף נדיר של בעלי מניות. החברה גייסה כ-30 מיליון דולר רובם מהשקעות אסטרטגיות-פיננסיות, כגון TI, סיסקו, מוטורולה ונצ'רס, אינטל קפיטל והקרנות אינדקס, DFJ ואטלס.

הקישור לאינטל הוא מעניין. בפברואר 2010 הודיעה VirtualLogix כי אינפיניון הפכה ללקוחה שלה, אותו חלק באינפיניון שנרכש בידי אינטל לפני כשבועיים ב-1.4 מיליארד דולר. במלים אחרות, אם בגלל מזל או סתם תזמון מוצלח, רד בנד נמצאת בזמן ובמקום הנכון ליהנות משאיפות ההתפשטות של אינטל לעולם הטלפונים החכמים, ולא מן הנמנע שאינטל עצמה שקלה לרכוש אותה.

רד בנד מוכרת ביום ביותר מ-40 מיליון דולר ונהנית משיעורי רווחיות גבוהים, מה שעשוי לקחת אותה להנפקה כבר ב-2011. לאורך השנים כרמל, פיטנגו, קורל, גריילוק, פועלים ונצ'רס ואינפיניטי, השקיעו בה מעל 30 מיליון דולר.