חשש מגל אלימות ב-11 בספטמבר: "נוצרים ישרפו ספרי קוראן"

מפקד הכוחות האמריקנים באפגניסטן מזהיר: "פרובוקציה של נוצרים קיצוניים מפלורידה תביא לגל ביטויי אלימות מצד קבוצות איסלמיות בכל רחבי העולם"

תחילתן של מהומות חובקות עולם? מפקד הכוחות האמריקנים באפגניסטן מזהיר היום ואומר, שבכוונתם של נוצרים אוונגליסטים לערוך שריפה המונית של ספרי קוראן בארצות הברית. החשש: הצתת ביטויי אלימות של מוסלמים ברחבי העולם.

קבוצת המאמינים שעומדת מאחורי היוזמה, מתכננת לשרוף את הספרים הקדושים לאסלאם ביום השנה לאירועי ה-11 בספטמבר, שיצוין ביום שבת הקרוב. לטענת הגנרל האמריקני דיויד פטראס, המהלך נחשף לאחר שראה הפגנת נגד ליוזמה של מאמינים מוסלמים בקאבול.

"התמונות של שריפת הקוראן יעירו ללא ספק את הקיצוניים באפגניסטן, ובכל רחבי העולם. הם ישפיעו על דעת הקהל ויעוררו אירועים אלימים", אמר הגנרל פטראס. על פי הדיווחים, השריפה ההמונית עתידה להתרחש בכנסיה קטנה בפלורידה של הזרם האוונגליסטי שמטיפה מסרים אנטי מוסלמים.

המוסלמים רואים בקוראן דברי אלוהים, ודורשים מכל אזרחי העולם לנהוג בספר בכבוד. כבר היום מנהיגי קהילות מוסלמיות, מייחסים בחומרה לאירוע הצפוי בפלורידה שעתיד להסעיר את הרוחות.

זוהי אינה הפעם הראשונה בה פורצת סערה בעקבות חילול כבוד הקוראן. בשנת 2005 נהרגו 15 בני-אדם ועשרות נפצעו במהומות שפרצו לאחר שהתפרסם כי חיילים אמריקנים הורידו באסלה מספר ספרי קוראן שהגיעו לידיהם.