7 עצות פשוטות לשיפור התשואה בתיק ההשקעות

הבלוגר המפעיל את האתר The Kirk Report כותב על 7 עצות שיכולות לעשות שינוי משמעותי, לדעתו, בביצועים של המשקיע הממוצע

לאחר 2008 ו-2009 שהיו שנים מלאות בעליות ומורדות עם שיפועים תלולים מאוד בשווקים, באה שנת 2010 וגם בה המשקיע הממוצע, בינתיים, נמצא על רכבת הרים", אם כי קצת פחות תנודתיות לעומת השנתיים שקדמו.

מדדי המניות, בארץ ובעולם, רשמו עליות נאות בשליש הראשון של השנה אולם לאחר מכן הגיעו ירידות חדות שמחקו את התשואה החיובית. המשקיע הממוצע, לכן, מחפש כל הזמן דרכים להגדיל את התשואה תוך כדי הפחתת הסיכון.

הבלוגר המפעיל את האתר The Kirk Report כותב על 7 עצות שיכולות לעשות שינוי משמעותי, לדעתו, בביצועים של המשקיע הממוצע.

1. הפסק להאמין שהשוק הוא הגיוני - השווקים מונעים בעיקר על ידי תפיסות, אמונות או רגשות. הפסק להשקיע ולסחור לפי מה שאתה חושב שצריך לקרות מבחינה הגיונית אלא לפי מה שקורה באמת בשוק.

2. מרכז את השקעותיך - היום, כשיש כך כך הרבה תעודות סל וקרנות, מאוד פשוט לרכז את ההשקעות ולא להתפרס יותר מדי. בכל סביבה אפשר למצוא את התעודות או המניות שמציעות ברגע נתון את ההזדמנויות הטובות ביותר בסיכון הנמוך ביותר.

3. הפסק לרדוף אחרי תשואות - ההזדמנויות הטובות ביותר נמצאות במקומות שאף אחד לא מסקר ולא מבחין בהם. בנוסף, חשוב מאוד להיות סבלני ולחכות להזדמנות המתאימה. כך מנצחים חצי מהקרב עוד לפני שהוא החל.

4. הפסק את רעשי הרקע - ייתכן שהמידע הוא הסחורה הכי חשובה בעולם, אבל 99% מהמידע שניתן להגיע אליו הוא "זבל" ומייצר רעשי רקע לא רצויים. הצעד הראשון הוא להפסיק לצפות בטלוויזיה ובכלל, להקטין במידה ניכרת את הצפייה או הקריאה של כל ערוץ מדיה אחר, כולל עיתונים.

5. הבן את החוזקות שלך וגם את חסרונותיך - לא כל אחד יכול להיות סוחר לטווח קצר, לעבוד עם פוזיציות שורט, לפתח אסטרטגיות מורכבות ועוד. וגם אין צורך בכך. הטעות הכי גדולה של משקיע היא לנסות לחקות ביצועים של מישהו אחר. כל אחד חייב להתרכז בצורת העבודה שמתאימה לו.

6. הבן שתעשה המון טעויות - אלה שמבינים כיצד למזער את הטעויות שלהם (למשל, על ידי חיתוך מהיר של הפסדים) יצליחו הרבה יותר בטווח הארוך. עשיית טעויות היא חלק מהמשחק הזה אבל ידיעה ונכונות כיצד לטפל בהן זה הכל.

7. תתמחה בתחום מסויים ואל תפעל בהרבה מקומות - אתה לא חייב לדעת הכל על כל השווקים על מנת להצליח. למעשה, הסוחרים והמשקיעים המתמחים בתחום מסויים, ענף מסויים בתוך התחום או אפילו קבוצה של תעודות סל מצליחים בדך כלל יותר מאלה שמנסים לפעול בהרבה שווקים.